Isofrane: Een waardig alternatief of toch de real deal? STRAPADVIES

Voor een vintage 1000M duiker ga ik toch eens de isofrane toer op. Hij is zo massive dat hij mijn tropic bandjes volledig gaat opslokken vrees ik.

Is er een waardig alternatief of is Isofrane The end off it all?

Nu net gezien dat ze veel kleurtjes maken. Ik dacht dat ze alleen maar Zwart en Oranje maakten zoals ze vroeger deden.
Toch maar bij Oranje blijven? Voor dé Iconische look kan dit wel tellen nee? Of wat meer understated en voor Zwart gaan?

PLaatje van het net trouwens:

http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFg5MDA=/z/F6cAAOSwrklU61fv/$_57.JPG

Isofrane is heerlijk! Gewoon een zwarte nemen, staat zeker goed!

1 like

Als je voor de echte Isofrane gaat houd dan rekening met 100-120 euri voor een bandje.
Dan zou ik voor een rubberen look-a-like gaan in de vorm van Obris Morgan. 1/5 van de prijs ongeveer en zeer goede kwaliteit.

Zwart is mooi maar een oranje zal ook niet slecht staan. Maar om als Belg een oranje band om je pols te doen… :wink:

3 likes

Isofrane is inderdaad een geweldige band waar je zeker geen spijt van gaat krijgen. Hij is natuurlijk wel aan de prijs, er zijn alternatieven die echt niet slechter zijn, wel een stuk minder kosten maar niet het bekende ontwerp of reputatie hebben. Kijk bijv. eens naar Bonetto Cinturini banden, ook echt rubberen banden die qua draagcomfort e.d. niet onderdoen voor isofrane.

Ik vond de Benarus versie een waardig alternatief. Kost de helft, 90% van de kwaliteit als je het mij vraagt.

Zwart zou ik verkiezen boven oranje.

Hou trouwens even rekening met de lengte als je een wat smallere pols hebt…

Ik sluit me aan bij @EricPP, Bonetto Cinturini heeft zeer hoogwaardige natuurrubberen straps voor onder de 50 euro.

Echt top spul.

Benarus en Obris Morgan dus.
En Bonetto Cinturini als ik rubber wil in een andere look.

Zijn ze zo lang?

Valt wel mee op zich, normale lengte van 20cm. Maar zijn niet in kortere lengte verkrijgbaar voor zo ver ik weet (op een pols van 17,5cm of kleiner is 110/70 net wat prettiger/mooier vind ik).

Een beetje als scalp. Moet kunnen dan :wink:

17.5 a 18 cm pols. Vind nergens alternatieven in kortere maten dus zien we wel hoe afschuwelijk het is :wink:

1 like

Zal wel gaan dan hoor. Ik ben een pietlut met dat soort dingen.

Benarus kan ik je warm aanbevelen, ISOFRANE komt hier ook wel eens langs op het forum (sterker nog, volgens mij gaat er een zwarte van hand tot hand de afgelopen weken) dus dat scheelt weer wat in de prijs.

Resale waarde van ISOFRANE natuurlijk beter.

Heb ik net vernomen. Vanaf ik het horloge binnen heb kan ik de afweging nog eens maken.

Ik heb twee Isofranes en een paar klonen, oa Obris Morgan. De echt Isofranes zitten aanzienlijk prettiger, waarschijnlijk zal dat met het soort rubber te maken hebben. Stuk soepeler.
Ik heb beiden in prima staat via HF gekocht, dus onder de 100 euro moet kunnen

1 like

Hou bij de Isofrane-achtige straps (Benarus, Armida, Obris Morgan etc.) wel rekening met het feit dat je bij de kleinere polsen gebruik maakt van de “luchtgaten” om je band te gebruiken en niet van de daarvoor bestemde openingen. Deze zitten een stuk verder uit elkaar en over een kortere lengte.

Obris Morgan is prima value for money. Een echte Isofrane is mooier, soepeler, alle waar naar zijn geld. Let idd wel even op, niet geschikt voor smalle polsen zoals de mijne.

Zelf geen isofrane fan :disappointed:.
Idd wat @anon50762135EV zegt. Heb ook een smalle pols en vond het geen topper.
Bonetto Cinturini is een leuk en goedkoper alternatief.

Volgens mij net andersom, een Isofrane is beter geschikt voor smallere polsen. Onderstaand zie je het verschil goed tussen een Isofrane (zwart) en Obris Morgan (rood). De gaten zijn bij de Isofrane kleiner en er zitten er meer over een groter oppervlak. De onderste band is van Timefactors (UK), kost echt geen drol maar is een drama…

Klopt Eric, vond met name de comnbinatie tussen een wat zware klok en de ISO niet zo fijn.
kon net niet de juiste afstelling krijgen en er bleef altijd een enorm stuk over :wink:

Ah, nou snap ik het. Voor een echte zware klok is de Isofrane inderdaad eigenlijk net iets te soepel.

Zoals eerder geschreven is Bonetto Cinturini een prima alternatief. De Bonetto’s dragen voor mij prettiger dan Isofrane. Want iets dunner en tikje korter wat me beter past, al met al voelt het m.i. een stuk soepeler aan.

Ik heb vier obris bandjes in het verkoopgedeelte staan. Misschien is dat wat. Ikzelf vindt ze prima.

Dat ligt bij BC wel (sterk) aan het model trouwens, die dikte en lengte…