gisteren deed ik een “amazing discovery”, kleine scheurtjes in mijn geliefde Isofrane strap! Ik ben mede verantwoordelijk voor het ontstaan van een Isofrane hype op dit forum, en nu moet ik met mijn billen bloot.
Wat is er aan de hand? De RS buckle (doorn), is dusdanig scherp, dat er sneedjes zijn ontstaan bij het doorngat:
Nu lijken dit misschien nog op afdrukken in het materiaal, maar de volgende foto’s tonen de ware horror:
Zwaar ruk inderdaad, en ik had nooit voor mogelijk gehouden dat dit kon. Direct na het constateren van dit euvel contact opgenomen met Isofrane, vandaag hebben ze een nieuw lang deel van de strap toegezonden (tu). Daarmee is mijn doorn nog wel erg scherp, maar ik ga de kantjes breken met een diamantveiltje.
Dus Isofrane bezitters, controleer uw banden op scheurtjes!
Oeps, dat zou je toch niet verwachten na twee maand.
Maar ehh, een paar keer BBQen en je kunt naar het volgende gaatje…
Draag je de band ook erg strak om je pols?
Oeps, dat zou je toch niet verwachten na twee
maand.
Maar ehh, een paar keer BBQen en je kunt naar het
volgende gaatje…
Draag je de band ook erg strak om je pols?
Oei, niet goed! Op mijn band gelukkig nog geen schade maar zal voor de zekerheid de doorn proberen bij te vijlen. Morgen maar eens uitzoeken hoe dat een beetje knap kan.
Oei, niet goed! Op mijn band gelukkig nog geen
schade maar zal voor de zekerheid de doorn
proberen bij te vijlen. Morgen maar eens uitzoeken
hoe dat een beetje knap kan.
Thanks voor de heads up!
Graag gedaan, ik heb vanavond de scherpe kantjes met een diamantvijltje gebroken. Alleen aan de onderzijde van de doorn.
Jeetje! Ik heb wel gespen die ook scherp zijn en makkelijk krassen/schade op leren bandje veroorzaken. Maar zo op rubber en door de doorn heb ik nog niet eerder gezien. Hopelijk helpt het veilen.
Ow, op die manier, mijn breitlingrubber had hetzelfde probleem, maar dat na ruim 5 jaar zonder scherpe kanten.
Die band droeg ik overigens wel een stuk strakker, want ik kwam een gaatje tekort…