Israël reis met vader en mooi aandenken.

Begin dit voorjaar vertelde mijn 86 jarige vader, nu alweer 7 jaar weduwnaar, dat hij nog één grote wens had: Israël een keer bezoeken. Ik red dat niet meer alleen zei hij, wil jij dan met mij mee?
Ik werd even overvallen en heb snel thuis overlegd en besloten dit samen met hem te realiseren.
Hij wilde graag met een georganiseerde rondreis mee. Mijn vriendin en ik hadden meteen onze twijfels of dit niet te intensief en daarmee te zwaar voor hem zou zijn en toen wij dit bij hem opperden wilde hij daar natuurlijk niets van horen. Na de eerste twee zware intensieve dagen met de groep, te warm, te hoog tempo etc. brak zijn lijf hem op en moest ik hem in bed stoppen. Hij erkende toen ook dat het zo niet ging en hebben we besloten de groep te laten gaan en zelf uitstapjes te gaan maken op eigen gelegenheid en eigen tempo. Zo viel er nog veel te genieten voor hem. Dankzij het ANWB reisboek van Israël heb ik met hem hele gezellige en prachtige uitstapjes gemaakt in Jeruzalem. Gisterenmiddag aan de terugreis begonnen. Bij aankomst op luchthaven Ben Gurion Tel Aviv had je al lopend zicht op de tax free winkels in de vertrekhal. Natuurlijk sprong voor mij een mooie grote horlogewinkel meteen in t oog. Goede merken ook zeg! Nah, eerst de reis maar eens maken. 8 dagen later dus bij deze winkel gaan kijken. Dat kan toch geen kwaad? Pfff…TH, Breitling, Seiko ( veel duikers!) en Oris! Eerst even een zwarte TH aquaracer in handen gehad, de 43 mm. Mooi! Wat kost ie? Slik, das goedkoop! Maar ik heb de blauwe al… Bij Oris kijken dan maar. Oeffff, die Groene Aquis, daar kijk ik al een tijdje naar! Wat kost die? Jee zeg, dat is een superprijs. Kan t wel betalen maarre…de auto moet een grote beurt etc etc. Trouwens, had in Jeruzalem al een prachtige matchende sieradenset gekocht voor mijn thuisgebleven vriendin, gewoon omdat ik van haar hou en ze dat verdiend, waar het overgrote deel van mijn geplande zakgeld al heen was gegaan. Dan maar even bij de Seiko’s kijken, dat valt dan misschien wel binnen een acceptabel budget. Op mijn telefoon rekenend en typenummers checken duikt mijn vader, leunend op zijn stok, ineens naast mij op. Heb je wat gezien? Ja zat! Maarre dat komt nog wel een keer, heb al zoveel moois! Wat heb je gezien dan? Nou eeeehhh, wij terug naar de Oris vitrine. Kijk pa die Groene! Ja die is mooi zeg! Wil je die hebben? Neeeheee das veel te gek, ik heb al wat leuke souvenirs gekocht das prima zo. Als ik nou de helft bijleg? Dan heb je een mooi blijvend aandenken aan onze reis. En ik wil je zo graag bedanken. Je hebt zo goed voor mij gezorgd. Moest mijn tranen zien te bedwingen! Met rode oogjes de groene Aquis uit de vitrine laten pakken. De rest is historie! Genoeg emo praatjes, tijd voor plaatjes!

En Julia, de verkoopster, excellente keuze vond ze het!

Daar lag ie: rechtsonder, dat lege vakje.

247 likes

Een leuk aandenken aan jullie reis samen.

1 like

Machtig mooi horloge met een speciale betekenis, dat zijn de mooiste in de verzameling

1 like

Mooi horloge en een mooi verhaal. Prachtig aandenken! :+1:

1 like

Heel mooi dit! Horloge krijgt meteen zo een onbetaalbare waarde!

Geniet ervan en fijn dat je dit samen met je vader nog hebt kunnen doen!

1 like

Prachtig verhaal, geniet van deze mooierd :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de fijne herinnering aan de reis

1 like

Prachtig horloge, maar de herinnering is onbetaalbaar!

1 like

Machtig mooi verhaal met een prachtig erbij passend horloge Michiel! :+1:t2::grinning:
Een superfraaie nieuwe vaste gast in de verzameling…

1 like

Mooi horloge en mooi verhaal,kreeg het er warm van :+1:t2:

1 like

Mooi Michiel! Mooi aandenken aan een bijzondere trip!

1 like

Mooi verhaal. Koesteren dit horloge.

1 like

Dat zou voor mij het horloge zijn welke ik nooit meer weg zou doen… Ik hoop dat ik nog een kans krijg om met mijn vader zo’n herrinering te creëren, tijd dringt en is nu te ziek vanwege chemo … koester deze momenten…

2 likes

Sterkte man! Als je jong bent denk je daar niet aan. Als je wat ouder wordt en je dierbaren weg moet brengen veranderd je dat. Dit horloge gaat never nooit meer weg!

Wat een buitenkans dat je dit met je vader hebt kunnen doen! ook zonder dat mooie horloge een blijvend avontuur!

1 like

Een mooi horloge maar een nog mooier aandenken aan de gezamenlijke reis, fantastisch toch! Geniet en koester zou ik zeggen!

1 like

Wat een mooi verhaal en wat een pracht aanwinst met een nog mooier verhaal. Geniet er van en geniet van de aanwezigheid van je vader.

1 like

Draag m met trots en koester deze fraaie tastbare herinnering! Uit ervaring weet ik (helaas) sinds kort dat dit horloge je meest dierbare zal worden.
Hopelijk blijft dit horloge nu nog iets waar jullie beiden jarenlang warme herinneringen aan hebben!

1 like

Prachtige Oris, maar, als hierboven reeds vermeld, koester vooral de mooie herinneringen aan deze trip met je vader.:+1:

1 like

Mijn beste,

Het geheim van het leven??
Zorg, dankbaarheid en liefhebben!!
Dit komt het eerste in mij op wanneer ik jou verhaal lees.
Maar enfin,

Ik wens je derhalve een gezegende tijd met deze memorabele Oris.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

13 likes