Israël reis met vader en mooi aandenken.

:pray:

Prachtig verhaal, het raakt me. Draag de Oris met trots!

1 like

:point_up:

I second this.

Ik heb geen ouders meer, dus ik sta hier helemaal achter. Probeer het zoveel mogelijk te doen, gaaf verhaal!

4 likes

By the way, ik wou dat deze man uit het volgende filmpje mIJn vader was geweest, dan was ik nú horlogemaker ‘by birth’ geweest, met veel fijne klanten, die ik dan veelal van kindsbeen af al zou hebben leren kennen.

Lijkt me fijn, van vader op zoon een beroep/vak overgaand, door het van kleins af van vader geleerd te hebben.
Met later vanzelfsprekend ook als een warm aandenken aan hemzélf.

[Realiteit: mijn vader is al een kleine 20 jaar geleden gestorven]

4 likes

Da’s goed om te weten!! Ik kom regelmatig in het Heilige Land, wellicht komt het volgende keer wel tot een aankoop :slight_smile: Ik heb zelf ook bij die winkel op TLV gestaan (in die ronde hal toch?), vond de Seiko-prijzen niet heel goed, maar ook zeker niet slecht!

Belangrijker nog, bedankt voor dit mooie verhaal!!

1 like

Mooi verhaal en horloge voor het leven!

1 like

Mooi horloge, mooi verhaal en nog veel belangrijker een mooie herinnering!

1 like

Uiterst dierbare herinneringen, dat blijft je hele leven gegriefd in je geheugen.
En nog een fraai horloge erbij.
Draag het met liefde en deze Oris al helemaal.

1 like

Mooi man, horloge en het verhaal.

1 like

Heel mooi verhaal! Onvergetelijk aandenken aan de reis en aan je vader. Dat je vader jou er nog vaak en heel veel jaren van kan zien genieten.

Gr Folkert

1 like

En ikzelf ben geraakt - nog steeds (denk goed ff na nog) - door
jouw ongelooflijk mooie Pontiac-verzameling, je weet nog wel,
Klokkengek.

1 like

Dit zijn de schitterende verhalen waarvan ik hou op het forum!

2 likes

heel mooi verhaal dit, je hebt er een mooie herinnering bij waar je naar zal terug denken elke keer dat je de klok aan het bewonderen bent!

1 like

Top verhaal, mooie herinnering, super horloge.

Geniet ervan!

1 like

Leuk om te lezen , geniet van je Oris.
Nooit meer wegdoen!

Groetjes 2006
Peter

1 like

Alletijd voor de voorbereiding.
Alletijd voor de reis.
Alletijd om om te gaan met de beperkingen van je vader.
Alletijd voor het weloverwogen kiezen van een horloge.
Je doet je forumnaam ongemerkt alle eer aan!
En nu voor Alletijd het horloge dragen!
Dank voor je verhaal.

2 likes

Ik heb zoals je adviseerde even goed nagedacht…:thinking: Maar je moet mij even helpen, want ik begrijp niet goed waar je op doelt. Ik heb helaas geen “ongelooflijk mooie Pontiac-verzameling” :slightly_smiling_face: Ik heb op het moment drie Pontiac horloges, die niet echt bijzonder zijn. Graag even verheldering.

1 like

Topreactie! :pray:

Ja die ronde hal op de luchthaven!

1 like

Alleen jammer dat je de waren in Nederland aan zou moeten geven, wat je dan weer 21% BTW kost, en invoerrechten als het gaat om een horloge van meer dan 22 dollar (uit m’n hoofd).

Mijn eerste Seiko chrono heb ik in Israel gekocht voor 500 Euro terwijl hij in Nederland (zo bleek) goedkoper was. Nu had ik niet veel keus omdat ik daar woonde, maar toch… In mijn ervaring kun je beter gewoon in Nederland winkelen dan in Israel. Het aanbod is groter, winkels zijn gestructureerder, en hoe je het ook bekijkt, je moet in Israel (niet op Ben Gurion, hoor) altijd opletten dat je niet genaaid wordt waar je bij staat.

Het volks-motto in Israël is niet voor niets “Don’t be a sucker”.

2 likes