Issued militaire horloges topic

@anon50762135EV

Ik denk dat ie beter toch zijn recht komt met een roze band, maar vind hem erg fraai.

2 likes

9 likes

Dat zou kunnen :slight_smile: het is het originele issued model, maar deze werd ook civiel verkocht.

Groeten,

Stefan

1 like

Beide modellen zijn niet van elkaar te onderscheiden? Of heeft de een een ander serienummer?

1 like

Ik wist dat ik het ergens gelezen had, op zoek naar dat stukje vond ik een betere uitleg :slight_smile:

" The numbers 6645-99 541-5317 are or rather “is” the 13 digit NATO stock number. The models that lack the government property mark, ie: W10, 0552, 0555, and 6B would have been non-issued samples. The serial # and issue date would follow the NATO stock # on an issued sample." wel issued dus.

2 likes

9 likes

Die @anon50762135EV heeft is volgens mij niet issued (als in uitgeleverd aan militairen). Las laatst dat horloges die zijn aangemerkt als ‘waterresistant’ zijn uitgeleverd aan Silvermans. Bedrijf in UK wat in surplus militair materieel doet.

Ach ik ben zelf ook niet military issued. Hoewel die jungle best taai was toen. Zonder horloge notabene.

Net wat @JackW zei, het is een ding voor voorraadbeheer, die gravure. En voorraadbeheer was vroeger blijkbaar hard nodig in het leger. M’n broer had het altijd over LVT’s die uit zijn voorraad verdwenen als sneeuw voor de zon, en dat het eigenlijk best moeilijk was om een bataljon tanks operationeel te houden, zo werd mij verteld. Het kan ook zijn dat ie z’n loon goed wilde praten. :slight_smile:

Hoe dan ook, misschien is het maar beter dat het horloge niet door militairen gedragen is. Ik heb hele drossen boeren en militairen in de familie, en de boeren zijn zuiniger op hun spul. Ik vind field watches dus wel lachen, maar van militairen vind ik het voornamelijk jammer dat ze nog moeten bestaan. No offense, @Zulu.

1 like

None taken.

Minerva D H issued Duits militair klokje

7 likes

Niet overal tegen aan stoten hè vandaag :blush:

1 like

Nog eentje van eigen (oorlogs)bodem

7 likes

Desalniettemin vind ik het soms jammer dat ik besta. Momentopnames vooral, bijvoorbeeld als er weer een envelop van het CJIB binnen komt. Goed dat we er zijn inderdaad, jammer van de noodzaak.

1 like

Zo hard kunnen die G mercedessen toch niet?

Bijzonder, is dat een Wilhelmina embleem?

1 like

Mocht het een troost zijn, er komt een dag dat we er met z’n allen niet meer zijn. :slight_smile:

Dat, dus. :slight_smile: Ik blijf in dat kader die TED talk van Peter van Uhm ijzersterk vinden.

2 likes

Mijn burgervoertuig kan heul hard :rocket:

1 like

Ah zo’n mooie Amorak.

Sorry dat ik het topic even enigszins hijack, maar weet iemand waar ik mijn CWC W10 uit 1979 zou kunnen laten servicen? Bij Cabot / Silvermans doen ze dit niet meer voor zo’n oud horloge.