Issued militaire horloges topic

3 likes

Schitterend! :thumbsup:

Vandaag mn issued CWC ontvangen. Draagt erg fijn.

14 likes

Jammer genoeg heeft de aanbieder nu een hogere minimum prijs :wink:

1 like

Plaatje van internet.,., belgian air force issued

Edit: kwa, draadje tegen op ander forum, met vraagtekens over het daadwerkelijk een belgian issue te zijn.

3 likes

Dit kan ook
 dochter laat vaders g10 onder handen nemen. :flushed:

4 likes

Gisteravond deze military van een vriend overgenomen :+1:

21 likes

Vandaag mn cwc om.

4 likes

Je wordt er alleen niet gelukkig van.

1 like

5517 Milsub :wink:

12 likes

Longines - Extract from the Archives :+1:

8 likes

Ik heb weet dat er tissot en heuer chrono’s (7733 caliber) zijn gebruikt binnen de luchtmacht. Ooit onder het zelfde dak gewerkt als de dienst ‘horlogerie’ van de luchtmacht. Zelf er ook ooit eentje kunnen ‘recycleren’, maar helaas ergens zoek geraakt. Wel nog wat ‘spare parts’ van liggen.

Je zou haast denken dat het een re-issue is van Rolex. Hoe kan anders het tritium zo egaal verkleurd zijn na 40 jaar. En aan de conditie te zien is er nooit iemand mee over de stormbaan gegaan


Deze komt van de Hodinkee site toch? Dan zal het wel een originele zijn. Een fantastisch horloge inderdaad maar moeten deze klokjes tegenwoordig al 168.000 USD kosten? Ik herinner me nog dat een paar jaar geleden een Milsub of Comex voor rond de ton in dollars gingen maar het kan nog altijd gekker dus. Binnen hoeveel jaar zullen ze voor meer dan een miljoen euro gaan?

Ze zullen alleen maar duurder worden. Maar dat is niet zo heel erg vind ik aangezien ze nu al buiten mijn bereik zijn ;-). Of er uberhaupt een over de stormbaan is gegaan weet ik niet haha. Volgens mij zijn ze verstrekt aan britse marine destijds.

Het ‘driehoekje’ of beter het pijpltje met de drie pootjes is de zogenaamde Broad Arrow. Dit tekentje mag alleen staan op voorwerpen die door de Britse overheid zijn aangekocht. Het betekent zoiets als ‘rijkseigendom’. Het is niet toegestaan de Broad Arrow voor commerciĂ«le of privĂ©-doeleinden te gebruiken. Het NSN is verder niet beschermd. Dus horloges met de ‘brede pijl’ zijn echt voor of door het Engelse leger gebruikt.

12 likes

Speciaal voor @guapo een foto van de achterkant:

6 likes

Erg mooi ding! Is dit ding ook echt “military issued” geweest?

@Stefanmol heeft er drie jaar mee in een greppel gezeten bij de slag om Mozzarella

gelukkig was de lume in orde dus heeft hij onderwijl culturele antropologie met een Marxistische inslag kunnen studeren.

12 likes

Erg aantrekkelijk ontwerp in ieder geval :smiley: :+1: Ik sluit het topic maar weer snel voordat ik weer naar horloges opzoek ga. :sweat_smile: