Issued militaire horloges topic

8 likes

Cool!!! Die van mij is sinds woensdag onderweg vanuit UK. Ben benieuwd!

1 like

Voor zover ik begrijp betekent het nummer op de plaat dat deze in 1944 daadwerkelijk aan een Sovjet militair is uitgereikt. (Kans is ook wel groot in 1944 in de Sovjet-Unie denk ik…)

Hij is ook wel goed gedragen.

Uurwerk doet het nog, met een indrukwekkend zwabberende balans.

En ik heb deze nog, dik besmeerd met Radium, doet de geigerteller de naald uit de schaal lopen en een alarm gaat af. Maar niet in de borstzak doen…


Nummers op de achterkant en dat pijltje.

Mooi uurwerk met kapotte opwind veer.

6 likes

Dit topic is gelijk weer een goede reden om vandaag ook een Kirovskie te dragen :slight_smile:
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/k1_zpssbfmaped.jpg.html][/URL]

5 likes

Niet helemaal waar ;-). Heb deze zelf voor 'militaire doeleinden gebruikt …( VHA DROP’s vanwege zijn rete precisie hoogte en barometing ) . Maar voor het zwaardere grond werk is deze , lees het bandje gewoon te zwak/onbetrouwbaar. Reeds aan mijn 4de bandje toe en ik draag deze slechts sporadisch. Deze knappen om de paar jaar stuk :frowning: .

Ha! Die heb ik in een grijs verleden nog gehad :+1:

Niet echt een horloge, maar kan volgens mij ook wel in dit topic

18 likes

Hanhart uit 1942

25 likes

Erg mooi horloge!!

Een klein beetje, opgezocht ook.

Handwinder met hacking, er zit een ETA 2750 in met tikgetal van 21.600.
Tritium op de wijzerplaat, 35mm van links naar rechts zonder kroon gemeten.

W10 code voor Brits leger. 6645 NATO code voor uurwerk. 99 landcode UK. 523-8290 code voor dit specifieke model.
Serienummer 3446 uit 1976

7 likes

Ook leuk horloge heb zelf nog de Hamilton uitvoering liggen met 6BB van RAF.

8 likes

Deze is niet ooit uitgegeven maar wel een exemplaar naar originele specs uit de originele fabriek en met de originele machines van destijds gefabriceerd.

Agat Zlatloust duiker horloge, destijds voor missies uitgereikt aan Russische Vodolaz duikers die hem na hun duik weer moesten inleveren. Geen merknaam, geen commerciële indicaties omdat ze niet die doeleinden werden gefabriceerd, gewoon een instrument met een uniek nummer.

5 likes

Mijn W10 is by far mijn meest leesbare horloge, echt perfect contrast, en alles is gematteerd tot aan de spanring toe. Op koningsdag op een kleedjesmarkt gescoord voor een handvol euro’s…

1 like

Ik zie hier geen millitairy horloges van (het Amerikaanse) Timex voorbij komen. Of is dat dan weer een heel ander verhaal?

Topic bestaat nog niet zo lang. Ben erg benieuwd naar de timex horloges. Heb je wellicht wat foto’s? :sunglasses:

Heb er zelf geen maar in het eerste seizoen van Homeland draagt Brody een Timex (Expedition?) van 12 USD bij de Wallmart.

Hier kan de Marathon SAR niet ongenoemd blijven. Badass horloge… als je het zo draagt tenminste.

3 likes

Vind dat plastiek horloge dat de ‘schrijver’ draagt leuker… bewijst dat je dingen ook gedaan krijgt met veel minder :-).

Zijn beiden van het net.

2 likes

Door wie werden ze gedragen? Weet je dat toevallig?