Issued militaire horloges topic

En de echte tough guys een Suunto Observer Titanium.

1 like
11 likes

Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van de millitaire horloges. Ik zou zelf graag ook nog ooit een SOG Seiko aan de verzameling willen toevoegen :slight_smile: Fototje van het net dus:

http://img.photobucket.com/albums/v133/lambstew/photo294_zps934afa4b.jpg

5 likes

Geen onbekende op het forum; had 'm al een tijdje niet gepusht hier, dus een mooie aanleiding. :slight_smile: Heb 'm al een paar keer geserviced inmiddels; laatste aanleiding was een afgebroken ankerrad-tap. Laat ik nou een donor 30T2 werkje hebben… :sweat_smile: Kwam die ook nog 's van pas.

Hij staat inderdaad niet op tijd. :wink:

11 likes

Leuk om te zien dat er meer leden van het forum geïnteresseerd zijn in militaire issued horloges. Hoop nog veel meer foto’s te kunnen zien.

Bijna alle infanteristen dragen G-shock maar er blijven natuurlijk altijd uitzonderingen :wink:

11 likes

Je zou denken dat hij als Brit een toffe omega zou dragen.

The dirty dozen

Niet mijn set overigens maar wel heel gaaf.

19 likes

Nee… CWC of Smiths… :slight_smile:

Leuke CWC :thumbsup: , hier een W10 in bezit.

8 likes

Tof! Heb je meer info erover?

En de minutenwijzer niet op de goede plek ten opzichte van de secondewijzer :astonished:

1 like

Die ug Wilhelmina is gaaf zeg! Ik heb zelf deze Tissot uit '41, maar die is op geen enkele manier te linken aan een issued verleden, afgezien van de stijl van de klok.

6 likes

Mag deze Sturmanskie uit 1988 ook? Ze zijn bedoeld voor de luchtmacht… Hebben dan ook een hack functie. Bovendien RVS kast in plaats van de Chromen kast voor civiele horloges. Een onderscheidend merkteken voor militair gebruik zou zijn dat er een datum stempel op de brug van het uurwerk zit. In dit geval 2-88. (Februari 1988)
.Er zijn er volgens mij ook vele aan particulieren verkocht zonder ooit militair gebruikt te zijn
Deze ligt bij de Nederlandse douane en hoop hem volgende week binnen te hebben.

5 likes

:heart_eyes:

Prachtig!

1 like

Dan ook maar mijn lemania stopwatch hier even laten zien. In Wesolowski staat er een met nummer 44949 uit 1939, de mijne zal dus ook van rond die tijd zijn. Ik vind het vooral leuk dat de sticker van de leverancier/reparateur uit glasgow nog aanwezig is.


14 likes

Britse 70’s CWC, Buren “Deutsches Heer” en een JLC die mogelijk een officiershorloge is geweest

11 likes

Wat een prachtig ding, doe mij er ook maar zo één! :smiley:

O… onvindbaar

1 like

Mooi trio’tje , vooral de JLC.