Zullen jullie denken, als ik jullie vertel om zelf een skx007 te willen samenstellen. Waarom niet gewoon een kopen, is ook nog eens goedkoper!! Aangezien ik wat tijd over heb en nog ergens wat centen had liggen leek mij dit een uitstekend plan. Ik ben van plan dit horloge ook niet meer weg te doen na fabricageš¬.
Nu heb ik zitten rondkijken op internet wat ik nu eigenlijk allemaal nodig heb en ben tot het volgende lijstje gekomen:
uurwerk 7s26
spacer
caseback/caseback pakking
case
bezel/insert/pakking/inserttapje
windingstem/kroon
dag/datum wheel
dial/hands
chapterring
bezelspring
glas
Het een en ander is al onderweg(duurt door de feestdagen en waarschijnlijk de luie postbodes hier in costa rica wat langer). Is dit lijstje compleet, mis ik iets?? Ik houd jullie op de hoogte.
Ik ga dit traject volgen. Leuk idee.
Ben benieuwd welke keuzes je maakt en hoe het totaal er uit komt te zien. Succes en natuurlijk veel plezier!
Gr.Wander
Waarom zo omslachtig?
Je kunt ook gewoon een complete kopen voor weinig, uit elkaar peuteren en de losse onderdelen in kleine plastic zakjes stoppen en apart op de bus doen geadresseerd aan jezelf. De extra kosten kun je dan zo groot maken als je wilt, bv gewoon posten of aangetekend, dhl, etc.etc,.
Ik krijg eigenlijk de indruk dat-ie gewoon een complete gekocht heeft - en alleen de onderdelen opnoemt. Maar ja, over de oceaan heen wil er wel eens wat verloren gaan āin translationā wellichtā¦
Kan me er wel iets bij voorstellen dat je als liefhebber iets zelf wilt bouwen, maar of dit nu de meest handige methode is? Als motorrijder wel eens gedacht aan een Honda cb 750 zelf opbouwen ( ja in jaren 80 ) Toen bleek al gauw dat een motor in onderdelen al gauw dubbele van de nieuw prijs kost, alleen voor de berg onderdelen dus.
Toch maar een complete gekocht en er wat aan verbouwd
Misschien jouw idee voor in de toekomst. Ik ben pas sinds kort aan het knutselen met horloges, dit is dan nog een enigszins simpele en in mijn ogen leuke manier om wat meer te leren.
Ga toch lekker zwemmen daar joh, hoe kun je je nou vervelen in Costa Rica? Ik zou op een terrasje gaan zitten met een longdrink, volgens mij zƔt te zien.