Istie gek geworden of wat

Zullen jullie denken, als ik jullie vertel om zelf een skx007 te willen samenstellen. Waarom niet gewoon een kopen, is ook nog eens goedkoper!! Aangezien ik wat tijd over heb en nog ergens wat centen had liggen leek mij dit een uitstekend plan. Ik ben van plan dit horloge ook niet meer weg te doen na fabricage😬.
Nu heb ik zitten rondkijken op internet wat ik nu eigenlijk allemaal nodig heb en ben tot het volgende lijstje gekomen:

• uurwerk 7s26
  • spacer
  • caseback/caseback pakking
  • case
  • bezel/insert/pakking/inserttapje
  • windingstem/kroon
  • dag/datum wheel
  • dial/hands
  • chapterring
  • bezelspring
  • glas
    Het een en ander is al onderweg(duurt door de feestdagen en waarschijnlijk de luie postbodes hier in costa rica wat langer). Is dit lijstje compleet, mis ik iets?? Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes stefan

10 likes

Hmm…

Ik probeer dit naarstig te begrijpen…

Gaat mij vanochtend niet meer lukken denk ik…

Succes i.i.g !!:wave:t2::wink::+1:t2:

1 like

Je gaat er dan toch iets speciaals van maken? :blush:

Ik ga dit traject volgen. Leuk idee.
Ben benieuwd welke keuzes je maakt en hoe het totaal er uit komt te zien. Succes en natuurlijk veel plezier!
Gr.Wander

Hij gaat een SKX007 bouwen…

Een SKX007.

Hij gaat een mod maken?

Een mod… SKX-mod…

Via een zeer omslachtige weg m.i…

’ istie gek geworden of wat ’ ?!??

:joy::joy:. En dat allemaal in Costa Rica…

3 likes

Waarom zo omslachtig?
Je kunt ook gewoon een complete kopen voor weinig, uit elkaar peuteren en de losse onderdelen in kleine plastic zakjes stoppen en apart op de bus doen geadresseerd aan jezelf. De extra kosten kun je dan zo groot maken als je wilt, bv gewoon posten of aangetekend, dhl, etc.etc,. :smiley:

23 likes

Ik krijg eigenlijk de indruk dat-ie gewoon een complete gekocht heeft - en alleen de onderdelen opnoemt. Maar ja, over de oceaan heen wil er wel eens wat verloren gaan ā€œin translationā€ wellicht… :wink:

1 like

Doe je er ook nog een bandje aan? Deze staat namelijk niet in je lijst.

Bedankt man, pies bijna in mijn ochtendjas zo op de vroege morgen :joy:

3 likes

Kan me er wel iets bij voorstellen dat je als liefhebber iets zelf wilt bouwen, maar of dit nu de meest handige methode is? Als motorrijder wel eens gedacht aan een Honda cb 750 zelf opbouwen ( ja in jaren 80 :sweat_smile:) Toen bleek al gauw dat een motor in onderdelen al gauw dubbele van de nieuw prijs kost, alleen voor de berg onderdelen dus.
Toch maar een complete gekocht en er wat aan verbouwd :grinning:

1 like

Box en papieren zal ook wel een no-go zijn :grin:

Kan ook natuurlijk! Het gaat mij meer om de fun. Onderdeeltjes bij elkaar zoeken etc.:+1:t4:

Idd, die zijn al onderweg van gnomonwatches

Je kan met word op de computer veel tegenwoordig😜. Hij gaat toch niet weg, dus ook niet nodig

OkƩ dat was me wel duidelijk maar mi. niet echt een uitdaging :wink:
Wat je ook kunt doen om het wat moeilijker te maken is een
zooitje willekeurige onderdelen kopen en daar bv een skx van
zien te maken… Als dat je lukt krijg je van mij een cadeaubon
voor 150 likes op alles dat je nog aan topics gaat plaatsen :joy:

2 likes

Misschien jouw idee voor in de toekomst. Ik ben pas sinds kort aan het knutselen met horloges, dit is dan nog een enigszins simpele en in mijn ogen leuke manier om wat meer te leren.

1 like

Ik plaag je maar een beetje hoor :wink:

2 likes

Ik hou je wel aan die 150 likes😜

1 like

Ik snap dit wel! Waarom voor de makkelijke weg kiezen! De voldoening zal in elk geval een stuk hoger zijn dan dat je al een compleet model koopt.

1 like

Ga toch lekker zwemmen daar joh, hoe kun je je nou vervelen in Costa Rica? Ik zou op een terrasje gaan zitten met een longdrink, volgens mij zƔt te zien.:stuck_out_tongue:

2 likes