Istie gek geworden of wat

Dit dacht ik dus ook!!!

1 like

Is toch anders als je er woont. Iemand die in Parijs woont gaat ook niet elke dag naar de Eiffeltoren, toch??:thinking::wink:

3 likes

De dag en datumschijf zitten normaal al bij het uurwerk evenals de opwindstift. De kroon en het glas weer vaak bij de kast. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om er bijvoorbeeld meteen een saffier glas in te zetten en, naar wens, wat alternatieve onderdelen, zodat het toch meer je eigen smaak wordt. Dat is vaak een reden om zelf onderdelen te bestellen.
Of wil je hem juist helemaal origineel?
Oh ja, je hebt natuurlijk ook nog wat gereedschap nodig.

In ieder geval veel succes!

Dank voor je opmerkingen. Gereedschap heb ik al. Ik wil eerst proberen hem origineel te maken , echter twijfel ik over de insert. Ik vind de insert van de skx031 mooier, maar deze is volgens mij 2 mm te klein (of te groot). Weet niet of dat gaat passen. Wil idd wel saffier

1 like

Nee, maar ik ben toch regelmatig op Het Loo geweest. :wink:

3 likes

OK, ok maar als een dag als vandaag ( het is nu denk ik een graad of 19 en veel wind) blijf ik liever binnen. Mij veel te koud​:see_no_evil::snowman_with_snow:

Evan op Ebaai zoeken op SKX bezel(insert), de mogelijkheden zijn legio! De SKX is waarschijnlijk het meest gemodde horloge ter wereld. Daar is heel veel voor te vinden!

1 like

Het is hier drie graden, lekker warm i.t.t. afgelopen dagen met vorst, sneeuw en ijzel…

Ja klopt. Ik heb bij dagaz (hier wel bekend denk ik) twee inserts besteld. Ben benieuwd

1 like

redelijk gek lijkt me. Zo juist deze opgepikt, was al met al 1,5 uur bezig en het resultaat is geniaal al zeg ik het zelf :smiley:

Ieder zijn ding natuurlijk, ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien :slight_smile:

3 likes

laatste weekie de ijsbaan nog mee gepikt? :yum:

1 like

Nee, ben niet zo’n schaatser… :relieved:

2 likes

Anderhalf uur? Heb je de doos met je voeten open gemaakt?

4 likes

He stevi,
Knap hoor dat je er aan durft te beginnen, mij iets teveel van het goede.
Mijn voornemen is een automatische van het begin af aan helemaal te demonteren en daarna weer helemaal in elkaar te zetten, maar dan ook exht alles uit elkaar.
Bijvoorbeeld zo n russciche raketa.
Maar knap dat je er aan durft te beginnen en ben dan ook heel benieuwd hoe het er uit gaat zien en ook daadwerkelijk loopt.
Hulde.

1 like

Ik ben zelf ook met een skx007 project bezig,

-Kast polijsten
-Nieuw glas
-Nieuwe bezel insirt
-Nieuwe crown
-Uurwerk reviseren
-Nieuwe wijzerplaat
-Nieuwe wijzers

Puur omdat het kan, En omdat het leuk is om met iets rond te lopen wat je zelf opgeknapt hebt.
Van de uiteindelijke kosten die je maakt kan je ook een goede 2e handse kopen, Maarja…

2 likes

Ik weet niet waar je zit in CR maar hier in Santa Theresa is het gewoon 32 graden :wink:

1 like

Ik ben ook begonnen met een uurwerkje te demonteren (7s26) en weer te monteren natuurlijk. Echt heel leuk en ongelooflijk hoe klein alles is. Voor de 7s26 zijn ook goede beschrijvingen en op youtube goede filmpjes. Een seiko 7s26 kan ik je ook wel aanraden om mee te starten. Veel succes en vooral veel plezier!! P.S. het is geen rocketscience:grinning:

Nou hier in Escazu(onder de rook van San Jose) was het vandaag niet warmer dan 20 graden en heel veel wind. Maar je moet niet vergeten dat ze hier ontzettend veel microklimaten hebben en dat het 10 km verderop heel ander weer is.

Heb je een opknappertje gekocht/gekregen/gevonden?? Ik vind het ook leuk om met iets rond te kunnen lopen wat ik zelf gemaakt heb. Ben benieuwd naar het resultaat en ook wel met wat je bent begonnen, de begin situatie.

haha nee moest 'm ophalen in Noord Holland :smiley:

1 like