Istie gek geworden of wat

Denk dat iedere WIS een beetje gek is.:slight_smile: En iedereen is weer op een andere manier bezig met deze hobby. Vind dit nog niet zo heel extreem. Maar wel een leuke uitdaging, lijkt me.

Wat mij wel leuk lijkt is onderdelen voor een vintage bij elkaar zoeken en dan zo’n horloge helemaal netjes opgeknapt weer opbouwen. Maar ik heb daar de vaardigheden en spullen niet voor. En ik heb ook teveel andere hobby’s om me daar nou eens helemaal in te storten.

Ik wens je in ieder geval veel plezier en succes en houd ons op de hoogte!

3 likes

Ik zal eens wat foto’s sturen als ik klaar ben, en foto’s van de begin staat.
Toen ik de horloge kocht zag deze er uit of die op de zeebodem gelegen had momenteel ziet de horloge(rechter) er zo uit

Nu nog uurwerk assembleren en klaar is het project.

Die 2 andere seiko’s zijn in dezelfde staat gekocht en ook zo opgeknapt

2 likes

Wow dat ziet er gaaf uit!! Hoe lang ben je met een project bezig??

Vandaag binnen gekomen, een paar pakkingen een mooie insert en wat tape om de bezel vast te zetten. Stapje dichter bij🤗

4 likes

Voor mij zijn er deze week ook pakketjes binnengekomen van Dagaz en Yobokies :blush:

Ik denk wel dat ik de standaard 007 insert erop ga zetten

1 like

Ziet er uit als een goed begin!

Ik heb vandaag eindelijk tijd gevonden om de Seiko af te maken, hier wat foto`s

Ongeveer in deze staat heb ik de Seiko gekocht.

Vervolgens kast gepolijst/bezel insert vervangen/ nieuwe wijzerplaat/ nieuwe wijzers/ niewe datum en dag ring/ nieuwe chapter ring.

Toen ik alles binnen had ben het uurwerk gaan demonteren, schoon maken en assembleren.

Nieuwe wijzers monteren:

En dit is het resultaat:

Nu nog de crown stem korter maken aangezien deze 2mm te lang is, vervolgens het uurwerk afstellen en het project is klaar.

14 likes

Ik snap je volledig!

Ehmm… geintje… ik zou hulp zoeken als ik jou was en dan bedoel ik niet om eem SKX te bouwen… :thinking::wink:

Gaaf hoor!! Ik moet alleen nog ff een kast en een caseback bestellen, dan kan ik ook gaan bouwen

1 like

Leuk om te zien!
Mooi hoor.

1 like

Ja hoor. Toch wel een van de betere transformaties die ik heb gezien. Knappe klok geworden. Had ik bij de eerste foto niet verwacht. Ben altijd wel benieuwd naar de kosten/waarde verhouding. Scheelt natuurlijk wel dat je zelf de service doet.

1 like

Voor de winst hoef je het niet te doen,

Kwa kosten zit ik rond de 100 euro. Dat scheelt wel iets, maar als je kijkt hoe veel tijd er in zit om de horloge op te knappen.

Maar… dan heb je wel iets moois om de pols hangen waar een verhaal achter zit.

1 like

Bij mij ook. Als je de kosten bij elkaar optelt wat ik kwijt ben aan alle onderdelen, dan kan ik er bijna 2 skx’en voor kopen. Het gaat mij om de fun en je hebt toch iets bijzonders wat je nooit weg zal doen.

Bijna alles bij elkaar. Er is nog een originele achterplaat onderweg en nog een setje ‘Mercedes’ wijzers. Ben alleen nog op zoek naar een kast. Mocht iemand er nog een hebben liggen, hoeft niet in nieuwstaat, dan hoor ik het graag!!

3 likes

En is het al gelukt?

Helaas nog niet. Ik ben nog op zoek naar een kast. Kom over een paar weken naar Nederland en kan dan waarschijnlijk via een vriend van mij aan een kast komen. Kan dan eindelijk verder klussen. Zit nog even te twijfelen of ik hem gelijk laat coaten of eerst ff een paar maanden dragen.

Nee man, niet gaan coaten, gewoon in de originele finish laten!

Ja ik laat hem denk ik eerst origineel! Maar ik ben wel fan van de prohunter mod. Kan er altijd nog zelf een nieuwe bijkopen