Ik heb een mooi nieuw horloge op het oog, dat aangeboden wordt door een Italiaanse professionele verkoper met behoorlijk trackrecord, maar ook enkele 1 sterren beoordelingen. Zo ook als ik de partij op Google Maps check zie ik met name het laatste jaar slechte reviews.
Komt bij de ik behoorlijk geboden heb onder de vraagprijs (-30% adviesprijs) en deze gek genoeg geaccepteerd is. Het betreft een horloge dat net gelanceerd is door Frederique Constant.
Lijkt dit type te zijn FC-206N3S6 en de vraagprijs is EUR 922,-. En dan 30% hieronder, tsja klinkt aantrekkelijk.
Ik zou gewoon eens wat zaken bellen die dit ook verkopen en langsgaan. Meestal (niet altijd), kunnen zij korting geven op FC. Check eens waar je dan op uitkomt en of het je waard is om dat risico te nemen.
Ik zie op dit prijspeil de toegevoegde waarde van een automaat niet. SW220 is toch niet mooi om naar te kijken bijvoorbeeld. Doe dan maar een HAQ er in.
Wellicht een dunne handwinder voor het gevoel maar wat mij betreft mogen er echt meer quartz horloges met swag worden gemaakt buiten The Citizen en Grand Seiko.
Jij vind het horloge heel mooi en de prijs vind je ook heel mooi. Dat verwatert jouw beoordelingsvermogen. Daar heb ik in dit geval geen last van en het is een absolute no-go en je geld niet op de gok waard.
laat me je helpen in de beslissing, ik ben deze reeds voorgegaan enkele jaren terug met verkopers uit Italie… heeft me een 10k lichter gemaakt over de hele rit. Koop ik nog iets van een italiaanse verkoper, ja, bvb Brandizzi etc maar dat zijn de welbekende. Al de rest mag je voor mijn part op dezelfde stapel gooien om de fik erin te steken. Staan gewoon bekend om oplichters te zijn en niet enkel in de horloge branche.