It's a Sinn and I love it

Hit it!

Voor de minder goede verstaander, die het ondanks alles toch ontgaan was:


(foto met dank aan Paljas)

Die Sinn 556 dus. Die blauwe. Op die H-link bracelet. Daar heb ik het nu al zo vaak over gehad, die moest er maar eens echt komen. Al maanden hield ik Ebay en Chrono24 een beetje in de smiezen. Maar helaas met weinig succes. De prijzen waarvoor ze te koop opduiken, doen niet onder voor de prijzen die Sinn rekent als zijn horlogemakers het kersverse klokje in het doosje schuiven.

Even naar de fabriek in Duitsland tuffen, zou ik graag willen. Al is het maar om weer even over de Autobahn te dieselen. Maar dat zit er momenteel ook niet in. AD’s van Sinn in Nederland liggen ook niet voor het oprapen. En bovenal ben ik er niet vies van om een occasion aan te schaffen, voor een iets minder. We blijven per slot van rekening Hollanders en als de horeca straks eindelijk weer open mag, moeten we iets te verbrassen hebben.

En dus volgde daar een week geleden een gezocht-topic. Gek genoeg kreeg ik daarop een reactie dat er op het forum nog een te koop stond. Dezelfde Sinn die ikzelf al een aantal maanden eerder getipt had aan iemand anders die ernaar op zoek was. Contact opgenomen met @Paljas en een afspraak om het horloge even te bezichtigen was snel gemaakt. Vanwege een kleine oneffenheid op de kast wilde ik eerst even kijken.

Twee dagen later aan de keukentafel de knoop doorgehakt. Nou ja, eigenlijk al tijdens de autorit ernaar toe. Hij was al zo dichtbij en in mijn hoofd had ik hem allang om mijn pols, zeg dan nog maar eens dat je er toch van af ziet… Het plekje op de kast is bovendien nauwelijks zichtbaar.

Het is de diepblauwe kleur waardoor ik er verliefd op werd. Het is wellicht niet ‘toolwatchy’, maar er is toch niemand die serieus denkt dat ik met dit horloge een betonvloer ga storten, een distributieriem ga vervangen of een stapel boeken ga drukken. Dat kan ik met geen enkel horloge, dus ook zeker niet met de 556.

De glimmende opgelegde indices zijn ook prachtig om te zien, net als de secondewijzer die net langs de minutenmarkers scheert. Het valt me op dat ook maar bij het minste beetje licht de afleesbaarheid optimaal is. De indices en wijzers contrasteren optimaal .

De dial is verder mooi clean, waar ik persoonlijk erg van hou, met slechts de Duitse opdruk Automatik en de merknaam. Ik had het wel mooier gevonden als er onderaan de wijzerplaat ´Hergestellt in Deutschland´ had gestaan in plaats van Made in Germany, maar ik vermoed dat dat niet paste.

De H-link zelf zit me als gegoten. Alsof de smid hem om mijn pols heeft gesmeed. Hij sluit ook naadloos aan op de kast van het horloge. De zichtbodem maakt het helemaal af. Ik hou van zichtbodems. Ik kijk zelden naar het uurwerk van een horloge, maar ik wil het gewoon kunnen.

Het moge duidelijk zijn: we zijn buddies, maatjes, matties. Mijn Sinn en ik. En de komende tijd onafscheidelijke vrinden. Zie je de komende dagen een blij ei lopen, met een brede glimlach van oor tot oor, arm naar voren met een opgestroopte mouw en een blinkende Sinn daaronderuit stekend. Dan weet je wie er loopt. Me happy!

Vooruit nog een paar plaatjes:

83 likes

Gefeliciteerd! Mooie blauwe dial!

1 like

Wat fijn om te lezen :blush: hij ziet er nog mooier uit bij jou dan bij mij. Geniet ervan, nu krijgt hij de aandacht die ie verdient!

2 likes

Mooie NA, met een Sinnige intro. Lekker.
Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Hij is mooi, geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge! Die H-link is inderdaad top.
Ik heb hem ook, op mijn UX👍

1 like

Na zo’n verhaal is het je van harte gegund! (Ook zonder verhaal natuurlijk, maar hier word je als lezer ook blij van :sunglasses:). Heel fraai, en wat is de band mooi. Enjoy!

1 like

Prachtig :star_struck: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Top klok ! gefeliciteerd…

1 like

Wé schôôôôn :raised_hands:

1 like

Thanx! voorlopig zit ie nog wel op mijn pols geplakt :slight_smile:

Leuk geschreven en een mooi horloge.
Geniet ervan!

1 like

Heel nice :v:t2:

1 like

Graag gedaan

Eind goed al goed.
Gefeliciteerd met deze hele gave Sinn en lekker van genieten!

1 like

Gefeliciteerd met de Sinn!

1 like

Prachtige Sinn en een mooie NA. De blijdschap spat eraf!
Helderblauw op staal, fijne combi…

1 like

Gracias :pray:

1 like

Een mooie Duitser! Huh?!

1 like

Heel mooi! Die opgelegde indices staan ook erg goed!

1 like

Wat goed! Fraaie plaatjes heb je gemaakt. Ik snap hoe je je voelt…Groeten van z’n broertje:

556 3

4 likes