Iwc 3713 niet meer in overweging

Goedendag, ik ben op zoek naar iets moois om toe te voegen aan de collectie.

Huidige collectie welke voorlopig blijft:
Rolex 116610lv
Panerai PAM 320

Ik dacht dat ik eruit was om een 16570 polar toe te voegen maar er is nog wat twijfel. Nu ben ik een nette iwc 3713 tegengekomen met doos en papieren binnen mijn budget (5k)
Dit model trekt me al een lange tijd:
Plus:

  • doppelchrono vlieger wel icoon voor iwc
  • uitstraling
  • zeer comfortabele stalen band maar ook mooi op leer
    Min:
  • geen t dial (kan service dial zijn maar kan ook origineel zijn , lastig te achterhalen)
  • geen fish crown (idem als hierboven)

Ik zou dit horloge gewon business casual gaan dragen dat doe ik met mijn andere horloges ook. Een chrono zou een mooie toevoeging zijn vind ik.

Wat vinden jullie ervan:
Ik ben benieuwd naar jullie overwegingen.

Foto van het net van het betreffende horloge:
imageimage
image

3 likes

nog een klassieker,voorral met deze wijzers.
zou zelf voor de Tudor chrono gaan met Breitling uurwerk.

Misschien wel een klassieker, dat zegt mj echter niet heel veel (ben geen kenner verzamelaar).

Mijn indruk:

Mooie band, maar de dial is al druk genoeg en de endlinks sluiten niet mooi aan op de kast. Slordig.

1e indruk van de dial: Zoveelste 7750 flieger chrono. Er zijn mooiere maar die zijn misschien minder Iconisch.

2 likes

Vooral mooie band en wijzers

urenwijzer is cricket-bat… maar verder tijdloos mooi :slight_smile:

1 like

Daar heb je wel een punt.

1 like

Dat vind ik een van de mooiste details van dit model. Daarom is de 3706 ook nog een optie

Superfijne band maar verder doet dit horloge me niet veel .
Zou in jouw collectie wel een mooi contrast geven !

1 like

Mooi horloge. Wel klassiek design, maar echt bijzonder nee.

Dat is de bedoeling . Daarom ook gedacht aan een witte of zwarte wijzerplaat. De echte vonk is nog niet overgeslagen

1 like

Dan helemaal goed! :)…
Succes met kiezen

Heb zelf naast Rolex ook IWC (o.a 3717) en vind het echt een fijne aanvulling. Als ik nu zou kopen zou ik zeker voor de nieuwe versie gaan met de blauwe sunburst. Echt heel fraai. Maar deze klassieker mag er ook zeker zijn. succes met wikken en wegen.

Een chrono als toevoeging aan je huidige horloges is wel een goed idee natuurlijk. Ik vind de IWC best fraai. Zou ik hem zelf willen? Dat dan weer niet.
Ben geen uitgesproken fan van de band. Met de wijzerplaat is weinig mis, maar ik mis wel een beetje iets wat hem echt bijzonder maakt.

Ik heb de 3717 ook een paar jaar gehad. Heerlijk horloge met de fameuze 7750 wobbel. Ik blijf die fliegers wel mooi vinden.

Heb ik ook een beetje hoor. Zit bij het zwembad wat te zoeken. Deze zat al langere tijd in mijn gedachten maar nog niet overtuigend genoeg.

1 like

Ah, dat ken ik. Relaxed zoeken naar de volgende prooi.
Maar als je niet overtuigd bent, dan kun je gerust verder zoeken.

Is een Omega chrono (speedmaster bijvoorbeeld) niet een mooie aanvulling?

Zeker, geen haast maar ondertussen😝

Al wat rust gevonden met de Hulk en de pam (al denk ik regelmatig aan een upgrade naar de 233).

Voor mij geen speedmaster. Heb ik zeker meer dan 5x geprobeerd maar ik vind het niets (no offence uiteraard)

1 like
1 like