Iwc 3713 niet meer in overweging

Ik ben een fan van chrono’s en ik probeer te begrijpen waarom je hier zoveel geld voor zou uitgeven maar ik zie het niet zo. :thinking:
Voor dat geld zou ik denk ik een portuguese chrono zoeken. En omdat de collectie toch wel vrij zwart is zou ik dan bijvoorbeeld voor een blauwe of witte gaan. :sunglasses:

Zeker een optie maar ik vind de portoguese te klassiek voor een chrono dan liever de 8 days als sportieve dresser (budget werkt dan niet mee)

2 likes

Skip de 3713 en ga voor een 3711 , gebold saffier + tritium is gewoon hemels.

Heb deze helemaal origineel fullset, viskroon, etc gekocht voor dichtbij jouw budget (er iets over).

Vooral het eerste horloge waar de inmiddels legendarische Habring die rattrapante complicatie in de vorm van een afzonderlijke module kon inbouwen.

6 likes

Die 3711 is inderdaad ineens veel mooier! Die vind ik dan weer wel interessant.

1 like

Oogt wat minder steriel als de 3713 vind ik. Zeker als het geen Tritium 3713 is. En plus is het toffe feit dat de 3711 maar voor 1 a 2 jaar is geproduceerd en speelde dan wel mee in mijn keuze.

1 like

Ik heb nog eens wat foto’s van dit model bekeken, en ik vind het exemplaar in het starttopic teveel versleten en geborsteld; de mooie scherpe kanten zijn eraf en het geheel oogt erg dof. Zo vind ik hem al een stuk fraaier:

3 likes

Deze IWC? Mwoah. Deze daarentegen, zou ik zo weer willen hebben, Tudor Prince Date ref. 79260 :heart_eyes:

1 like

I’ll raise you;


The granddaddy of them all. (wel VER buiten budget)

3 likes

Heel mooi

:heart_eyes:ef!!! Die granddaddies toch!! :ok_hand:t2:

Deze zoek ik al een geruime tijd maar nog zonder resultaat. Dat bolle saffier maakt hem zeker levendiger!

Is de IWC 3778 misschien een optie (of zijn broertje de 3777)?

Van beide vind ik het datum venster niet mooi. Ik vind de 3706 en de 3717 wel mooi.

Ik heb een 3717-01 en een Navitimer gehad (niet tegelijk)… beide echt sublieme chrono’s.

1 like

En hier nog wat inspiratie…

1 like

Leuk horloge, maar de afgekapte urenwijzer is iets waar ik niet an zou kunnen wennen…

Was is de fameuze ‘wobbel’? haha die kende ik nog niet

Een kanjer maar ja ben ook iwc geil :revolving_hearts::revolving_hearts::revolving_hearts:

Als de rotor beweegt kan er soms echt een wobbel ontstaan. Je voelt dat. 1 exemplaar wellicht meer dan een ander.

Ah ok. Nu je het zegt voelt het soms wat lomp ja.

1 like