IWC Big Pilot 5002 of een nieuwe Blancpain FF Bathyscaphe?

Ik overweeg mijn IWC BP 5002 van de hand te doen en een gloednieuwe Blancpain FF Bathyscaphe aan te schaffen. Dit zijn natuurlijk twee horloges met een totaal verschillend DNA. Niet alleen qua historie maar ook qua specs. Ik ben er dan dan ook nog niet helemaal van overtuigd dat ik deze stap zal maken, maar ik neig er wel naar. Verandering van spijs doet immers eten.
Ik ben niet op zoek naar advies mbt deze keuze, maar ik ben wel erg benieuwd welke keuze jullie zouden maken maken en waarom.

15 likes

Blancpain is een prachtig ingetogen horloge alleen jammer van de plaatsing van de datum, dat zou voor mij een dealbreaker zijn.
De IWC ook fraai maar te druk voor mij, maar alles is persoonlijk.
Als de Blancpain er zonder datum ook is zou ik die doen.
Veel wijsheid toegewenst, maar altijd met je hart kopen.

groetjes Lenno

3 likes

Zou voor mij een makkelijke keuze zijn, IWC BP is een plaatje, de Blancpain FF is zoooooo saai

13 likes

Wat deze man :point_up: zegt. De Big Pilot is erg tof. Lekker houden dus, zou ik zeggen.

4 likes

Moeilijke keuze. Denk de Blancpain, iets meer ingetogen stijl.

1 like

Blancpain is een stuk orgineler en mooier naar mijn mening. Niet een 13 in het dozijn pilot.

1 like

Dat, en dat irriterende schuine datumpje :dizzy_face:

Ik zou een andere Blancpain nemen, die LE van hier boven is heel mooi, of de Fifty Fantoms, en mocht je qua budget nog een behoorlijke stretch hebben dan de Blancpain Air Command :heart_eyes:

2 likes

De air command die ik zou willen gaat mijn budget helaas te boven :slight_smile:

2 likes

De keuze zou voor mij persoonlijk niet moeilijk zijn.
De FF is erg gaaf, maar de IWC Big Pilot wint dat toch echt wel, die wijzerplaat is heerlijk!

2 likes

Tussen die twee zou ik zeker de IWC houden omdat de blancpain een horreur is die de geschiedenis van de fifty fathoms tot op het bot beledigd.

Het is een absolute horreur. Blancpain heeft een bijzonder in het oog springende datum cock-up ontworpen, en de wijzers zijn zo lelijk dat ik er niet eens woorden voor vind.

De enige Blancpain die op dit moment te pruimen is is de 40mm “No Rad” versie, maar die is dan weer vernaggeld door dat rare no rad logootje op de wijzerplaat.

De IWC is ook niet helemaal mijn flieger, de power reserve indicator doet het niet voor me en de kroon oogt te groot, maar het blijft beter dan de Blancpain.

Houden dus. :+1:

Dat is 'm. De enige smaakvolle Blancpain sinds, ja, sinds wanneer eigenlijk? Jammer toch, hoe zo’n merk zich ontwikkelt.

5 likes

Jammer van de nicotine-dial, verder wel aardig.

1 like

De IWC houden, zonder enige twijfel!:muscle:

1 like

Ik ook :slightly_smiling_face:

2 likes

BP, ik vind de kroon ook (te) groot bij de IWC en het geratel van iwc trek ik niet

1 like

Ik vind m wel mooi, door die foto met een hand aan het stuur lijkt de datum op half 5 ineens een stuk logischer. Maar hou toch de big Pilot maar. Te mooi om weg te doen.

2 likes

De IWC 5002 is de ultieme piloot in design en uitvoering, en de 7 dagen gangreserve is erg prettig weet ik van mijn 5001 Portugieser. Maar groot en dat is niet altijd praktisch. De Blancpain lost dat op maar vind ik minder onderscheidend, en ook dat kan een voordeel zijn… maar wel een mooi ontwerp.

2 likes

Als rechtsdrager pakt dat wel wat minder handig uit, BP houden dan maar of verder kijken!

1 like

Welke is dat precies? Ik ken wel de 5001 en 5007 (huidige serie).

7 dagen toch :grimacing:?

Heb zelf de Big Ingenieur ben ook erg blij met die powerreserve. Heeft wel echt meerwaarde.

2 likes

Oh dat is wel een hele lastige keuze.

De iwc is absoluut een icoon, waar de BP een vernieuwende uitstraling heeft tov het origineel.

Idem eigenlijk voor de uitstraling. De iwc is heel herkenbaar daar waar de BP onder de radar is.

Lastige keuze. Ik zal er nog even over na moeten denken :sunglasses:

1 like