IWC Big Pilot 5002 of een nieuwe Blancpain FF Bathyscaphe?

Blackpain for sure maar das echt een kwestie van smaak.

1 like

Geen fan van de BP (edit: Blanpain dus :sweat_smile:). De IWC is gigantisch (op mijn pols toch) maar staat stiekem nog wel op de lijst om eens te kopen.

2 likes

Geen twijfel hier. IWC voor mij. Prachtige klassieke pilot watch met die schitterende kenmerkende kroon. Wel fors horloge maar als je pols hem kan hebben, lekker houden zou ik zeggen.

1 like

Hier nog een stem voor de BP.

Vind m persoonlijk veel rustiger dan de IWC. Datum op 4.30 stoort me niet.

Iwc is huge en mede daarom voor mij iets te veel ā€˜in your face’

2 likes

Bp staat natuurlijk voor big pilot🤣

Ik had 'm door :wink:

1 like

got my numbers mixed up… :wine_glass: 5001 en 7 dagen… er zitten wel 8 dagen in maar die op de 8e dag is hij niet meer stabiel zeg maar, dus die is afgeknepen.

Zeker een meerwaarde, ook als je merkt hoe snel hij weer opwindt, is dat Pelleton systeem echt wel beter dan de enkelzijdig opwindende ( nederlands ?/) eta en valjoux`

1 like

Ik ben weer goed wakker, zie ik :joy:

Wat nog wel een argument is (voor mij dan) om voor de Blancpain te kiezen is dat het niet zo bekend merk is bij het grote publiek. IWC kennen veel mensen door de sponsoring van F1. Blancpain is ook een enorm klasse merk met high-end klokken waar ultieme luxe vanaf straalt.

Big pilot :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je vindt het niks?

6 likes

Een no brainer. De Blancpain natuurlijk…

Waarom?

Big Pilot is een groot log overpriced apparaat. Blancpain is top of the bill.

Duidelijk :slight_smile:

Nee, niet echt. Twijfelgevalletje, maar toch.

Had jij niet een IWC Flieger of ben ik nou gek aan het worden?

Tja, in mijn hoofd winnen Stowa, Archimede, Mühle Glashütte en IWC’s eigen Mark, eh, XIV, XVIII dat vooralsnog.

1 like

Ik vind 'm vooral rete saai, dus zou altijd voor de IWC gaan maar heb die zelf gehad dus beetje bevooroordeeld.

1 like

Zijn wij dat niet allemaal? :roll_eyes::crazy_face:

1 like

Ja een IWC Le petit prince Chronograph. Een IWC Big Pilot is 2 keer zo duur en 5x zo groot. Heb de Big Pilot serie nooit zo goed begrepen. Te duur en te log.