Joh, scheelt 1mm toch? Die van jou 43mm en een bp 45? Zo’n ETA is ook al snel 15-16mm dik?
46mm is de big Pilot. De LPP 43mm.
Waarom is die Big Pilot meer dan 13k? Dat heb ik nooit begrepen…de Le Petit Prince Chronograph heeft een listprijs van 6k. Dat is minder dan de helft…
Oké, 1,5mm. Ik doe altijd de straal ipv de diameter, dat scheelt altijd de helft. Daar heb je precies de versie die ik nog op mijn verlanglijstje heb staan
In-house movement met 7 days powerreserve is wel wat waard. Voor de rest gelukkig geen rolex, deze is in het grijze circuit goedkoper ipv. 3 keer zo duur.
Ik vermoed dat de LPP chrono een opgeleukt ‘standaard’ uurwerk heeft tov LPP een echte manufacture heeft??
Vermoed ook dat de lange gangreserve er mee te maken heeft?
Ja bekend, ik heb dezelfde, alleen dan staat er Tag heuer calibre 16 op. Fijn uitwerkje. Edit: Ralph, dat was een grapje.
Heb ik ooit overwogen. Erg mooi horloge. Maar vind de BP toch de ultieme pilot watch. En dan alleen de 5002. Is volledig subjectief natuurlijk.
De Blancpain. Maar dat komt ook omdat ik werkelijk niets heb met IWC.
Normaal gesproken zou ik kiezen voor ingetogen, maar deze Blancpain is wel erg leeg naar mijn smaak. De iwc is daarentegen weer druk en erg aanwezig. Lastige keuze, ik weet het even niet.
De Blancpain maar ik heb dan ook niks met IWC.
Ah juist. De RAF style serie.
Wat ik wel jammer vind is dat ze voor de Mark X… serie de afgestompte urenwijzer en stick minutenwijzer hebben laten vallen. De Big Pilots zijn de RLM fliegers, terwijl de Mark X… pilots en de Spitfires de RAF style horloges zouden moeten zijn.
Bij de Spitfire hebben ze niet alleen de verkeerde wijzerset voor een RAF pilot’s horloge, maar zelfs ook de faux pas om een mix van wit en beige lume te gebruiken.
De kronen zijn dan wel weer een stuk aardiger.
Sorry voor deze discussie over Fliegers, @g.van.d. Je wilde geen advies, dus het is allemaal wat nutteloos. Evengoed, pilotenhorloges zijn altijd leuk, ook al heb ik meer met sommige ontwerpen dan andere.
Ik blijf er dus bij dat de IWC van de twee de geinigste is.
Ik zal kort zijn: de big pilot. Een icoon. En mooiste secondewijzer die ik ken. Die wil ik ook ooit es maar formaat schrikt me af.
De Blancpain mag ook omdat we allemaal es een fout maken en dan spijt krijgen.
Die wijzers
Succes met je keuze.
Mocht je er nog niet uit zijn, ik zou zonder enige twijfel de IWC houden. Veel meer te beleven achter het glaasje en voor mij persoonlijk is de Bathyscaphe het gewoon niet.
Ieder zijn mening en smaak natuurlijk.
Ik weet dat TS @g.van.d er niks aan heeft want hij wil geen advies.
Maar als ik bijvoorbeeld filmpjes bekijk op YouTube van Watchbox, ok appels met peren, want word die tegen andere duikers vergeleken. Dan denk ik wel. Die kan zich goed standhouden tov die horloges. Duur? Ja wellicht maar wel een goede lume, gouden rotor en 100-120 uur gangreserve.
Waarom dan een fiftyfathoms:
Die wijzers en de datum en de ‘cleane’ wijzerplaat dat dit voor sommige spelbrekers zijn maar laat ik toch eens een lans breken.
-
Blancpain heeft een rijke historie. Een van oudste merken. Hebben nog nooit een quartz gemaakt. Merkbreed ook technische hoogstandjes zoals tourbillons.
-
kijk ik naar de Bathyscape. Was t met de Sub en een Zodiac een van de eerste duikers die populair werden in de jaren 50 van de vorige eeuw. Nu heeft t model wat op laat zien daar weinig mee te maken maar toch.
-
De wijzers zijn misschien raar echter als ik filmpjes bekijk geeft de Fifty fathoms me toch best een bak licht, vind ik zeer goed afleesbaar. Of die beter is dan bijv de lume van een Bb58. Mwah weet niet. In t filmpje van watchbox tov de lume van de Sub vind ik de Blancpain duidelijk betere lume hebben. En on par met de seamaster, echter door de skelet wijzers vd Omega is de Blancpain allround beter afleesbaar.
-
De wijzerplaat is wellicht wat leeg maar wel cleaner ipv de IWC . Dat is echt ’ ik heb een horloge om’ ik heb dan liever wat onopvallends.
-
Kijken we naar t uurwerk: Heeft een zichbodem, wellicht wat een ‘spartaans’ uurwerk qua afwerking maar wel een gouden rotor die door een coating zwart is gemaakt. Gangreserve is zeer goed. Afhankelijk van de ‘maat’ die je kiest is dit 100-120 uur.
T is een keer wat anders dan de zoveelste Iwc (of of vul maar in) op t forum
Dus doe eens wat anders, iets wat niet iedereen heeft Ts. Ga voor een Blancpain.
Just my 2 cts en mening
Come again?
Dus omdat die overpriced is, is de BP de betere keuze?!?
Vreemd argument. Als het over horloges gaat. Het is geen wasmachine he.
Edit. Ik sta volledig achter jouw keuze voor een Iwc. Pilot. Dat is pas overpriced. Voor die list heb je bijna een nieuwe grijze Blancpain. Bathyscape. Oops. Zeker gezien het ETA uurwerk in die iwc Petit van 43 mm
Wat ik probeer te zeggen is dat ik de IWC Big Pilot altijd al te lomp en te duur heb gevonden. Ik snap het model niet echt. 46mm is voor mij en no go en waarom ruim boven de 10k? De Le Petit Prince heeft een listprijs van minder dan de helft en is mijns inziens mooier en heeft een veel betere maatvoering.
Vind veel IWCs sowieso overpriced. Lekker jong gebruikt kopen voor 40% minder dan listprijs.
De Blancpain wint het om bovenstaande redenen dus al. Daarnaast is de Blancpain FF wel echt next level en de godfather of dive watches als je het mij vraagt. Daarnaast een echte out of the box en gedurfde keuze die je niet vaak ziet.
Als je aan mij vraagt:
Wat is een top klasse duikert voor iemand die geen Sub/Sd (Rolex duikert) wil om wat voor reden dan ook?
Juist: De Blancpain fifty fathoms bathyscape
En
Glashutte Original - SeaQ.
Kan me zo geen andere bedenken.
Maar is een andere discussie.
Dat is ook zijn functie. Groot en afleesbaar.
Een echt icoon. Itt de iwc die jij draagt overigens.
Historisch klopt daar niks van. Een blauwe pilot Chronograph.
Neemt niet weg dat de FF een mooi horloge is.
Ftfy
Dat is ie zeker. Maar ik blijf hem met z’n 13k listprijs overpriced en met z’n 46mm te groot vinden.