Vroeger waren de fliegers toch altijd super huge, nog groter dan deze IWC dacht ik? 50mm en nog groter…
Idd vanwege de leesbaarheid.
Vroeger waren de fliegers toch altijd super huge, nog groter dan deze IWC dacht ik? 50mm en nog groter…
Idd vanwege de leesbaarheid.
Dank voor de uiteenzetting. De cleane sunburst dial vind ik, in tegenstelling tot veel anderen, juist heel mooi. Precies wat je zegt: het is eens wat anders. De gangreserve topt het af.
Kak. Je hebt gelijk. Vergeten. Maar mooi alternatief idd
Maar wel voor 40% minder te koop. Ik citeer jou.
Net als de Blancpain.
Dus dat mag geen argument zijn.
Dat is de functie van het horloge. Oorspronkelijk waren ze zelfs 52mm.
Dat weet ik. Maar dan blijf ik hem nog voor mij persoonlijk te groot vinden. Dus daarom zou ik voor de Blancpain gaan. Zo moelijk te begrijpen is het volgens mij niet wat ik zeg.
Ja die twee schieten mij ook te binnen. JLC heeft wellicht ook nog wat in de collectie. Maar Blancpain domineert het hogere duik segment als het geen Rolex mag zijn.
Ah. Ok.
Ik begreep je niet zo goed vanwege je ongenuanceerdheid.
Mea culpa.
Los daarvan vind ik het een vreemd argument. Te duur en te lomp. (Ongenuanceerd)
Ben erg benieuwd, wat maakt het voor jou zo specifiek de 5002 tot de mooiste versie?
Zeg niet dat Rolex de betere keuze is.
Denk vooral de meer voor de hand liggende keuze. Blancpain FF is wel echt badass cool, maar is meer voor de fanboys en puristen en pure liefhebbers van het merk weg gelegd. Het aantal Blancpain FFs hier op het forum is ook op een hand te tellen.
Als je het zo zegt snap ik eigenlijk niet waarom je er niet 1 in de collectie hebt?
Adviseer je ook jezelf met collectie opbouw?
Plaatsing van de gangreserve tov de uren. Typografie van de cijfers. De buffellederen band niet te vergeten. De croco banden van nadien passen wat mij betreft niet echt bij een toolwatch. Ook de huidige Santoni banden zijn te gelikt naar mijn smaak. Wel marketingtechnisch gezien een slimme samenwerking overigens.
Omdat Blancpain echt f***ing duur is. En zo’n rasechte fanboy liefhebber van het merk ben ik zelf ook niet. Zou voor die 12-15k als puntje bij paaltje komt toch wat anders kopen dan een Blancpain.
Duidelijk, leuk om te zien dat de details altijd zoveel verschil maken. Ik vind zelf het rode accent weer erg leuk bij de power reserve en de blauwe wijzerplaat, en de afwezigheid van de cirkels rond de powerreserve. Ga zelf tezijnertijd voor de 5010 denk ik.
Zocht net even een foto waar de 5002 en 5010 naast elkaar liggen, kwam ik deze nog tegen, ook best aardig:
Ik snap er niks meer van.
Eerst zeg je dat een iwc duur is - nu is een Blancpain duur.
Voor je beeld: Beide heb je voor ca 7k op de deurmat.
Ik vermoed dat Ralph bedoeld dat Blancpain merkbreed algemeen (veel) sneller peperduur word tov IWC.
Tja. Wel mooi die blauwe plaat. Ik breek graag conventies. Qua band lijkt dat nog wel aardig op jou horloge toch?
Klopt idd. Op deze foto zit nog band uit het pre Santoni tijdperk band. Leder is een stuk soepeler en matter.
Ik geef je niet vaak gelijk, maar nondeju, die JLC slaat de twee voorliggende keuzes echt tot snot.