IWC Big Pilot 5002 of een nieuwe Blancpain FF Bathyscaphe?

Merk op dat je het dan over de ontwerpen van het Reichsluftfahrtsministerium hebt. Die waren 55 mm en werden door de oorspronkelijke leveranciers dan ook met zakhorloge-uurwerken geleverd.

De RAF had een ontwerp wat gewoon 36mm was. Die zijn nooit oversized ontworpen bij mijn weten.

Wie van die twee er nou het beste kon bombarderen een of dat door de horloges kwam is even niet voor dit topic, maar toch.

Evengoed, doe mij mijn 39mm Flieger maar. Dat draagt lekker, en ik hoef Londen ook niet vanuit een brakke, koude en schokkende StuKa in vuur en vlam te zetten, nietwaar?

Deze zou mijn voorkeur hebben erg mooi (de bronzen IWC die WillemP liet zien). Van Blanc Pain vind ik eigenlijk alleen de dresswatches mooi…

Zeker. Maar de prijs is er ook naar. Vrijwel Niet onder de 11-12k te krijgen. Dat scheelt een slok op een borrel ten opzichte van ca 7k.

1 like

Tja, voor zeven K zou ik een mooi sporthorloge aanbevelen, een JLC Reverso medium KS handwinder.

Maar adviezen zijn uit den boze. :slight_smile: Geinig topic wel, 87 replies verder.

Advies geven mag altijd!
Was er alleen niet specifiek op zoek naar :slight_smile:

Voor mij zou het de Blancpain worden.
Ik vind die IWC een lomp ding, het mist (voor mij althand) de klasse en de rust die de Blancpain uitstraalt.

Helemaal eens… ik zou de IWC houden!

Die is echt vreselijk mooi… Gelukkig valt de zwarte versie wel binnen budget!

image

2 likes

Ja, maar dat geen polaris memovox. Dat is een polaris LE.

Ook omgehad :slight_smile:
Met datum overigens. Mooi horloge, maar daar twijfel ik aan. Is voor mijn gevoel aan de net iets te kleine kant.

3 likes

Grappig dat je dat zegt, ik vond deze voor mij namelijk net iets te groot :smiley:
Op deze foto vind ik de maat voor jou echt perfect trouwens!

3 likes

Gewoon voor de duiker gaan natuurlijk!

Ik ben bevooroordeeld -> Blancpain :slight_smile:

11 likes

Ik ben ook bevooroordeeld, de Blancpain is gewoon stukker mooier (in mijn ogen dan ;))

3 likes

@g.van.d, zo in het blauw is die ook heel mooi. :grin:

2 likes

Eentje voor de sfeer

9 likes

IWC Big Pilot :+1:.
De Blancpain FF Bathyscaphe vind ik een beetje saai qua design. De Blancpain Fifty Fathoms Automatique is wel een heel mooie horloge. Zelfs mooier dan een Submariner.
Check de Ocean Commitment FF

4 likes

Ja idd mooi. Maar ik heb ff geen 18k over om aan een horloge uit te geven.

2 likes

Ftfy. :grin:

:joy:

1 like