Ik zou de IWC houden, de Bathyscaphe vind ik maar niets…
Als het IWC vs FF was zou ik voor FF gaan
Hoe is de afwerking? Het ziet er goed uit maar is het ook 10k+ afwerking? Is een Blancpain FF hoogwaardiger afgewerkt dan een Rolex Submariner?
Stukken hoogwaardiger naar mijn beleving! Ten eerste al de vijf dagen autonomie en detail van het binnenwerk. En ook onder de radar. Als ik naar klanten moet is dit dan ook meestal het geprefereerde horloge. Maar zoals bij veel zaken heeft het natuurlijk ook te maken met het gevoel.
Haute horlogerie vs massa productie.
Wat niet wil zeggen dat rolex daarom niet goed is
Ga voor de MK II Tornek Rayville.
Ben je even bezig met 1 te vinden die je kan kopen of eer d.e nieuwe batch uitkomt.
Nou mensen: stap 1 is genomen: de Big Pilot is verkocht en de deur uit.
Nu goed nadenken over stap 2. Zodra ik een besluit heb genomen zal ik dit met jullie delen.
Dank voor jullie reacties en meningen in ieder geval!
Je hebt allang je besluit genomen toch?
Je hoeft nu alleen nog maar het ons te laten weten…
Net als met vrouwen: je hebt pas een definitief besluit genomen als je voor het altaar staat. En zelfs dan is er zoiets als een runaway groom…
Ik zie je al staan…
Nog niet definitief. Ik ben inmiddels wel gaan passen bij de dealer en de stalen versie met de grijze sunburst dial valt af. Is me toch iets te shiny.
Ik twijfel tussen de blauwe keramische uitvoering (43,6mm, 13,8 hoog):
en de zwarte titanium versie (43mm en 13,4 hoog)
Allebei zijn prachtig overigens.
Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen.
Ik ben een fan can blauwe wijzers, zwart vind ik bij dit horloge wel een stuk chiquer
FF, zonder enige twijfel.
Maar welke van de twee?
Poh. Lastig.
Maar ik persoonlijk zou uiteindelijk voor zwart gaan.
Toch neutraler
Alhoewel die keramische kast natuurlijk wel
heel gaaf is.
Voor hetzelfde geld heb je ook de JLC polaris mariner date en dan inclusief btw.
Die heb ik net zelf gekocht, moet hem alleen nog gaan ophalen.
Zijn niet de beste foto’s overigens.
Ik denk de zwarte vanwege het titanium… draagcomfort. Maar de blauwe is ook prachtig, dus de
pols-chillfactor moet de doorslag geven.
Mooi, gefeliciteerd! Is een LE toch?
Nope, is de Polaris mariner Date. “Normale” productie, alleen niet heel wijd verkrijgbaar, dus wel even bellen van te voren. Lijkt overigens heel veel op de LE, dat dan weer wel.
Lijstprijs is iets op de 11k, maar zit wel redelijk wat muziek in. Is wel een nieuw model (sept 2020), dus geen wonderen verwachten.
Ik ging voor de titanium… vele malen sterker dan de keramieke! Want keramiek is breekbaar. Daarnaast vindt ik de kleur van het titanium ook mooier… maar dat is subjectief.
Toevallig afgelopen vrijdag deze geprobeerd in Den Haag… zo ook de JL Polaris. Die wijzerplaat was zo mooi! Maar die shiny band vond ik verschrikelijk