IWC Big Pilot 5002 of een nieuwe Blancpain FF Bathyscaphe?

De band stoorde mij niet in ieder geval (misschien straks wel, bedankt, hahaha). Ik heb toen zowel die IWC Portugieser op staal en deze gepast en was uitermate teleurgesteld in de stalen band van de IWC. Vragen ze ook gewoon rustig 9k voor, is voor een Portugieser dan wel weer pittig, op leer kun je ze goed vinden voor de helft (vorige model).

Dat was een no brainer voor mij :slight_smile: En een Portuguese hoort niet op staal vind ik. Smaak kwestie uiteraard.
Overigens ben ik de gewone Polaris date gaan passen in december en daarnaast een Portuguese Automatic.

3 likes

Ik vond die Portugieser op staal ook niets. Afgezien van de vraag of het op het leer of staal kan is die stalen band van IWC echt een pisbakkenstaal waar ik heel ongelukkig van werd. Niet te vergelijken met die JLC stalen band.
Ik ga maar eens kijken of ik die rubberen band er ook bij die JLC kan krijgen.

Die Portugieser 8 Days is ook heel mooi, heb ik ook al een paar keer om gehad.

2 likes

Hij is zeker mooi die 7-days. Ik heb een sympathie voor het merk, maar ik heb er nu 2 gehad (een Pilot Chrono en een Big Pilot), maar na enkele maanden was het het toch niet en gingen ze weer de deur uit. Daarnaast is het niet te vergelijken met een Jaeger. Maar je hebt een mooi horloge gekocht. 70 uur gangreserve zag ik. Dat is toch is toch substantieel meer dan de reguliere polaris.

2 likes

Ik zat al een tijdje te loeren naar de polaris date, maar iets hield me tegen. Ik wilde graag een datum, een zichtbodem en iets meer dan de 45 uur gangreserve. Zeker in die prijsklasse.
Toen ik wat serieuzer op zoek ging kwam ineens de mariner date om de hoek, uiteindelijk was de keuze toen vrij snel gemaakt. Ik moet alleen nog even wachten tot wanneer ik hem op kan gaan halen. Ik vlieg hopelijk over een maandje weer naar Nederland, maar dat is allemaal wat onzeker op het moment.

1 like

4 likes

Ja, hij is top. Moet alleen wennen aan het blauw van de bezel. Dat is in bepaald licht heel fel blauw en soms donkerblauw. Maar mooi hoor. :ok_hand:t2:

De wijzerplaat eist altijd de hele aandacht zodat de bezel eigenlijk nooit niet opvalt.

1 like

ja, dat vind ik ook lastig. Ben het wel eens met het commentaar net erboven: ‘Ik ben een fan can blauwe wijzers, zwart vind ik bij dit horloge wel een stuk chiquer’ …

Ik ben het met je eens en ik heb dan ook de titanium versie met zwarte wijzerplaat besteld. Nog een week of 4 wachten en dan komt ie binnen. Ik zal uiteraard foto’s delen zodra ik hem ontvangen heb.

1 like

Terugkoppeling gehad van de verkoper: de Bathyscaphe 43mm in titanium is niet meer in productie. Dat was balen. Uiteindelijk besloten om dan toch voor de stalen uitvoering te gaan. En daar heb ik geen spijt van. Vandaag binnen gekomen.
It’s a beauty :slight_smile:

Dat is nog eens een goed begin van het weekend!

15 likes

Erg mooi horloge!

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig, toevallig gisteren de 38mm versie wezen passen bij de AD.

Ook nog een foto van het uurwerk? :relaxed:

3 likes

Je hebt helemaal gelijk :slight_smile:

9 likes

Prachtige aanwinst. :heart_eyes:

1 like

Super gaaf! :heart_eyes:

1 like

Zo van harte proficiat met deze prachtige NA!

Heb deze recent ook even gepast en eerlijk is eerlijk heel mooi maar voor mij net iets te groot :see_no_evil:

Krijgen we nog een NA topic, uitgebreide review?

3 likes

Proficiat! Zeer mooi!

1 like

Nee, we krijgen geen NA. In ieder geval… niet van mij :slight_smile:
Staat je goed. Wellicht iets te groot. Misschien is de 38 beter voor jou.

2 likes

Gaaf ding, vond enkelt de lunette wel erg krakerig en stug klikken, hoe ondervind jij dat,?

1 like