IWC dames horloge - handopwinder jaren '70

Allereerst, ik weet het: ik heb mij nog nooit voorgesteld (shame on me). Bij deze: ik ben Merlijn :wave: Misschien komt er nog wel eens een uitgebreider berichtje…maar ik kom liever ter zake:

Vanochtend bracht ik de kids naar mijn schoonouders. Daar gingen de kids aan het spelen met de oude sieradendoos van mijn schoonmoeder, en toverden een IWC handopwinder tevoorschijn. Deze is rond '72 in haar bezit gekomen, en is jarenlang door haar gedragen/gebruikt.
Momenteel ligt deze al jaren in de kast, dus nadat ik wat interesse toonde kreeg ik te horen: “neem maar mee!” :smiley:

Ik heb geen flauw idee wat het is, hoe interessant dit is, wat ik er mee moet/wil, of waar ik er mee terecht kan. Dan is er maar 1 logische actie: mij wenden tot het HF!

Het is een los horloge, met originele IWC band + sluiting. Daarnaast zit er een RVS “mesh” band bij - die mij niet origineel lijkt. Deze lijkt zelfs 1mm te smal te zijn.
Het horloge loopt, maar ik zou niet weten hoe nauwkeurig.

De enige markering die ik vind, is op de achterkant: 2075611

Wat wil ik?
Het lijkt me leuk om te weten wat voor een IWC het is, en natuurlijk ben ik benieuwd of het een bijzonder/kostbaar horloge is. Maar ik wil ook weten waar ik er mee naar toe kan voor service & een nieuw glaasje. Ik hoop namelijk dat mijn vrouw (die werkelijk niéts met horloges heeft) het leuk vind om 'm te gaan dragen.

Afmetingen van het horloge:
diameter: 22,5mm
incl. kroon: 24mm
lugwidth: 12mm
lug to lug: 28mm

En dan natuurlijk het horloge zelf:

Lijkt op dit jaren 70 model, alleen dan niet goud. Deze is €750 en er staat er nog 1 in goud voor 2k.
Wat een stalen versie zonder service dan waard is is moeilijk te zeggen, maar ik zou me er niet mee rijk rekenen.

Als het een echte iwc is kun je er altijd mee naar iwc in Amsterdam Pc Hooftstraat zou ik zeggen of 1 van de adressen hier op het forum.

1 like