IWC only (Deel 1)

De keuze is reuze maar ik zou zeker ook eens naar het ‘oudere’ spul kijken zoals een Mark XII (IW3241010, Mark XV (IW3253010) (zwart of wit), UTC (IW325101) en Fliegerchrono (IW3706030) De typen waar IWC in de jaren '90 groot mee is geworden…

Daarna is het bij IWC allemaal anders geworden… :grimacing:

En natuurlijk de Mark XI vergeten maar die is wat minder ‘draagbaar’

7 likes

Die UTC …. :ok_hand:t2:

De UTC blijft voor mij samen met de Mark XII, Mark XV en Fliegerchrono het IWC Flieger gezicht van de jaren negentig, Hij werd toentertijd ook uitgeleverd met de stalen band van de Fliegerchrono (IW3706) maar de leren band maakt hem veel krachtiger.(vind ik)

1 like

Bedankt voor de antwoorden en adviezen. Op dit moment neig ik naar de XV. Zal nog niet zo makkelijk zijn om die te vinden in een goede conditie. In ieder geval weer een hoop wijzer vwb uitvoeringen en geschiedenis.

Uitstekende keuze. Uitgeleverd met stalen (Milanese) band en zwart leer Met of zonder vrouw sluiting.

Ook een speciale Spitfire versie op donker bruine band. Ik heb hem nooit gehad maar ik vond het een beetje een Mickey Mouse wijzerplaat

@woodmannes kan je vast nog andere foto’s laten zien

5 likes

Schaamteloze crosspost om wat aandacht te vragen voor mijn topic:

Wie vertelt mij meer over deze IWC?

1 like

Dat is, om kort te gaan, géén IWC

2 likes

Duidelijke taal :wink:

Waar baseer je dit op?
Ik snap dat de foto niet veel goeds beloofd, maar zie onderstaand model.

Aannemelijk dat deze ook ooit in staal is geproduceerd. Er staat er nog 1 op chrono.
Het model kwam mij ook niet bekend voor vanaf de foto hoor.

2 likes

Die advertentie bevestigt het eerder :wink: Rare, solid gold, waarom kost die dan maar €750 als het een echte vintage IWC is in goud en heel uniek is. Het is een lettertype en kastvorm die op niks van IWC lijkt. Maar goed, het kan altijd, er werd wel op meer manieren geëxperimenteerd in de 70’s :smile:

2 likes

Mailen naar IWC is de enige optie denk ik. Of een horlogemaker naar het uurwerk laten kijken.

1 like

Ik snap je hoor. De foto gaf mij ook het idee dat er 0% iwc aan was.
Het is natuurlijk maar 21mm met lederen band, dus zoveel goud kleeft er netto niet aan.
Beste wellicht laten checken bij iwc zelf.

2 likes

Vandaag weer klasse en verfijning op de pols ipv Een kampers Rolex :partying_face:

16 likes

Een gans ander horloge op leder.
I love it

20 likes

Dit hoort ook gewoon op leer :star_struck::muscle:t2:

Klopt… idem voor een navitimer

1 like

Eens!

1 like

Maar wel minder comfy.

Next step: rubber

Zou t niet doen. Lekker op leer houden :muscle:t2:

Dat is verboden :weary:

1 like