IWC en van der Gang

IWC maakt wat meer dan 2500 horloges per jaar, veel meer !

Bijna alles wat hier gezegd wordt is natuurlijk persoonlijk, maar feiten zijn er ook, dat had je al in de gaten.
Het zijn natuurlijk allebei goede, mooie horloges.
Als je met je gevoel wilt kiezen moet je dat doen en dan wordt het in jou geval waarschijnlijk een vdG.
Als je met je verstand gaat kiezen dan lijkt het me dat je op IWC gaat uitkomen.

Ropa Schreef:

IWC maakt wat meer dan 2500 horloges per jaar,
veel meer !

Inderdaad. 60.000 per jaar is een getal wat ergens in mijn achterhoofd zit! Misschien kan iemand dat bevestigen?

Dan was het 2500 per serie ofzo… :-).
Mijn source = niet optimaal betrouwbaar ofzo (e.o.a. juwelier). Maar… het zijn er veel in ieder geval.

Juweliers denken altijd dat ze alles weten.

Hoi boompje,

ik ben zelf sinds eind vorig jaar op zoek naar een mooi klokje, en, alhoewel ik slechts zijdelinks geinteresseerd was in horloges stond voor mij al vast dat ik
een Breitling zou nemen of een IWC. Bij nader onderzoek stuitte ik echter op van der Gang.
Dat vond ik eigenlijk veel bijzonderder, en na wat heen en weer gebel een afspraak gemaakt. Na een bijzonder hartelijke ontvangst door Wybe alles gezien en een mooi klokje besteld. Moet echter tot september wachten. Heeft toch ook wel weer wat. Argumenten die voor mij de doorslag gaven: de onbekendheid van het merk, de - gedeeltelijke - ambachtelijkheid, de gelimiteerde oplage, het serienummer dat je zelf aan kunt vragen, de werkelijk prachtige kroon (het geluid), de wachttijd, het hollandse produkt, het prachtige uurwerk en de belettering, en natuurlijk de innemendheid en het enthousiastme van Wybe zelf. Ik kan nog niet veel vertellen over de kwaliteit, maar ik ben heel erg benieuwd en kan niet wachten tot ik 'm op kan komen halen.
Ga inderdaad op je gevoel, en niet op prijs/waarde.

Nou Boompje, dat heb je mooi samengevat. Persoonlijk val ik (dat mag inmiddels duidelijk zijn) op het vakmanschap van de uurwerken. Het mooiste horloge dat ik ken is de Richard Lange van Lange & Sohne. Wie weet ga ik die ooit nog eens kopen…
Maar zoals gezegd, jouw persoonlijke smaak kan door iets totaal anders gevoed worden. Gelukkig maar, want dan blijft er voldoende moois voor iedereen…zoals je zei; net als vrouwen…

Veel plezier met je aankoop en met name de jaren erna!

Hallo Boompje,

Beslissingen om een duur horloge te kopen, moet je niet met je ratio maken. Rationeel gezien is een klok van 6000+ belachelijk en dus moet je naar mijn mening met je gevoel kiezen. Ik heb zo mijn vdg 20003 gekocht. In eerste instantie wilde ik graag een portugieser, totdat ik de vdg zag. nadat ik de vdg voor het eerst in het echt zag, heb ik hem meteen besteld.Ik heb er geen moment spijt van gehad en kijk er iedere dag met veel plezier naar, sterker nog ik kan mijn ogen er niet vanaf houden. Een van der gang is niet met een IWC te vergelijken. In detail is de van der Gang velen malen beter afgewerkt. Dat zie je niet op een foto, dat zie je alleen in het echt. Daarnaast beschadigd de van der Gang niet makkelijk, doordat de kast gehard is. Na enkele jaren zie je dat verschil. IWC is minder exclusief en naar mijn mening wat ordinair (maar dat is persoonlijk).
Dan nog even over de prijs… deze prijsklasse is zo’n beetje de onderste klasse als het gaat om handgemaakte horloges in deze oplage, daar zal je nooit een buil aan vallen, als je deze ooit wilt verkopen. Succes met het nemen van een beslissing…

1 like