Dit is vorig jaar al door IWC geïntroduceerd maar kwam het nu pas tegen, en volgens mij hier ook nog niet genoemd. IWC noemt dit TimerTex.
Ik dacht misschien wel interessant om hier te delen: TimberTex-banden zijn voor 80 procent samengesteld uit plantaardige vezels en gebruikte cellulose, lijkt op generfd leer en is waterafstotend.
Ziet er uit als dat behang wat een jaar of 10 helemaal hip was in grand cafe’s, vind het niet per se heel mooi. En €170,- voor een bandje (zonder sluiting, alleen de strap dus) wat anders als goedkoop toiletpapier had geëindigd vind ik ook wat gortig.
En los van dit verhaal van IWC vind ik het ook complete bullshit dat greenwashing. Leuk dat je bandje iets minder belastend is maar het product an sich (het horloge) is per definitie al een verspilling van grondstoffen. De impact is vele malen groter als je alle overbodige verpakkingsmaterialen weg laat
Hoef je je straks niet meer schuldig te voelen als je met je AMG twin turbo V8 met IWC dashboardklokje wat extra cee oo tweetjes en fijnstof de lucht in perst!
Ach het is allemaal voor de bühne, het zou mij niets verbazen dat het onder de streep misschien nog wel slechter uitpakt met de belasting van het klimaat/milieu.
Het is nu echt een marketing dingetje, ik zie het bij mijn opdrachtgevers ook, die rommelen een beetje links en rechts zodat het op papier weer klopt. Dat is ook het punt, je kunt een hoop wegpoetsen en dus zegt het niets maar staat het leuk.
Wat dacht je van die hele accu spullen en hele infrastructuur voor die elektrische auto’s? Enig idee hoeveel CO2 dat allemaal uitstoot? Waar zijn die cijfers?
Dat kun je op een bierviltje uitrekenen, onmogelijk en laat ik er verder maar niet te veel over zeggen in een “groen” topic. Ik werk wel al een tijdje i.o.v. Netbeheerders en het is onmogelijk als je ziet wat er allemaal gebeurd.
De correcte cijfers passen nooit in het verhaal dus die krijgen we niet
Ik denk ook niet dat dit bandje er goed uit komt, die prijs suggereert nogal een uitvoerig procedé waar de nodige knaken in zitten.