Het blijft puur een persoonlijke voorkeur en wellicht een bepaalde emotie die een merk of horloge je geeft.
Met Rolex heb ik persoonlijk niet zo veel, als ik zou er ooit 1 zou aanschaffen zou ik denk ik voor een GMT Master gaan want dat vind ik dan nog het beste bij mij passen. Maar overige modellen zeggen mij niet zo veel.
Ik stond van de week nog voor in Amsterdam naar Rolex te kijken maar werd er niet echt warm van
Met IWC had ik vanaf het eerste moment wel dat speciale gevoel, moeilijk uit te leggen waarom maar volgens mij werkt dat nou eenmaal zo; je vind iets mooi en past bij je of niet!
Het 3- datum vak van IWC is ondermeer met de nieuwe Le Petit Prince serie weer terug naar 1 vak, persoonlijk vind ik de wijzerplaat daarmee rustiger en mooier.
Met andere woorden, ga gewoon voor wat je mooi vind en laat een ieder dat voorzichzelf bepalen, ik ben enorm blij met mijn IWC pilot en dat is zonder meer een blijver!
Ik heb ook niks met datums op een horloge. En persoonlijk vind ik een 2-eye Chrono mooier als een 3 hand. Maar da’s persoonlijk. Uiteindelijk gekozen voor de Alpina Starpilot chrono “Sunray” die had alles wat ik mooi vind voor een nette prijs.
Maar ik moet zeggen dat de klik die ik voor hun Fliegher Chrono voelde plots kwijt raakte nadat ik die chrono om de pols had en ik hem vergeleek met een Nav B Chrono van Steinhart.
Door wat ik zag en ervoer kon ik het verschil in de meerkost tussen beiden plots niet rechtvaardigen. Mijn ogen zagen plots doorheen al die jaren van gecultiveerde marketing en “geschiedenis”.
Damn zeg, ik kon zelf me zelf niet meer voor de gek houden. Hoe zou ik dan mijn eigen vrouw kunnen “overtuigen”, niet dus hé.
Ik laat me maar verleiden hierop in te gaan, maar: wat?!
On topic: IWC doet te weinig innovatie voor een bereikbare prijs. Ik hik al jaren tegen een 3717 of 3777 aan, maar de prijs voor wat je krijgt: nee. Uurwerk is te stock voor die premium prijs. Althans, ik heb het idee dat ze die 7750 niet heul veul aanpassen.
Vind het jammer dat IWC de stap naar steeds grotere flieger modellen heeft gemaakt want mijn IWC 3717-01 met net geen 42mm ben ik na zes jaar nog steeds dol op, klassiek design gaat nooit vervelen en kan onder een pak, bij een casual hemd en ook bij een polo, een echte alleskunner.
IWC voor donkere mensen met geld. Frank Underwood is het er niet mee eens denk ik. Volgens mij is Kevin Spacey het internationale uithangbord van IWC. Sowieso denk en hoop ik niet dat donkere mensen een aparte doelgroep zijn. Er is wat mij betreft wel een doelgroep topsporters met teveel geld en te weinig smaak maar daar is Hublot voor. Persoonlijk vind ik IWC mooie horloges maken maar iets te duur voor de kwaliteit die ze leveren.
Toch een klein beetje ongenuanceerd, lijkt me. Waarin verschillen donkere mannen met geld van blanke zakenmannen? Hoop dat Sylvana Simons niet mee leest…
Overigens wordt Tiger Woods ook gewoon door Rolex gesponsord, dus denk dat je argument niet echt op gaat
On topic: laten liefhebbers zich dus toch wel echt leiden door wat de marketing afdelingen van horlogefabrikanten willen? Technisch zijn het toch gewoon mooie horloges over het algemeen, ik begrijp het verdwijnen van de interesse gewoon niet echt. Ik meen me te herinneren dat de hoeveelheid IWC berichten op het forum een aantal jaar geleden echt veel hoger was
Uiteraard laten ook horlogeliefhebbers zich leiden door marketingafdelingen. Imago bouwen is immers (mede) een taak van marketing. Rolex is ook populair door het imago, in combinatie met een goed product. Zelfde geldt voor andere horloge merken en breder dan dat, voor álle merken. Onder de streep is de kostprijs van een horloge maar een fractie van de retailprijs. De rest betaal je voor het resultaat van het werk dat (mede) door marketing is gedaan.
Ik was al bang dat mijn post ge-Sylvana’d zou worden. Natuurlijk zijn donkere rijke mannen een eigen doelgroep. Net als jonge onzekere pubers, sportieve of juist minder strakke vrouwen, Arabieren met meer geld dan smaak, dikke blanke mannen, enzovoort. En in de wereld van de subgroep “donker en succesvol” gaat genoeg geld om. Kijk naar de merken die geassocieerd worden met hiphop-cultuur, Kanye, Memphis Depay, etc. En dat de smaak afwijkt lijkt mij ook niet vreemd. Ik gok dat de gemiddelde donkere man meer gecharmeerd is van geelgoud dan de gemiddelde blanke man. Aziaten en Arabieren hebben ook weer hun eigen voorkeuren. Ik heb toevallig een aantal keer in de businessclass van een vliegtuig ogenschijnlijk succesvolle donkere mannen gezien die IWC droegen. Dat kan toeval zijn, maar kan dus ook gewoon een marketingstrategie betreffen. Iets waar je echt niet hysterisch over hoeft te gaan doen.