Inderdaad. Kaliber 631.
Geen automaat uiteraard maar een kwarts aangedreven mechanische chronograaf.
Inderdaad. Kaliber 631.
Geen automaat uiteraard maar een kwarts aangedreven mechanische chronograaf.
Detail! Mooi horloge!
Mooi hoor
[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20161125_125634_zpsmce6mlps.jpg.html][/URL]
Deze IWC verveelt mij nooit en zit ook technisch goed in elkaar door het gebruik van een door IWC aangepast Valjoux 7750 uurwerk. Ik ben meer gecharmeerd van hun oudere modellen zoals deze 3714, de Aquatimer 3536 en Ingenieur 3227. Ik vind het jammer dat IWC hun lijn zo snel vervangt en zoveel variaties op hun modellen maakt, zoals bij de Aquatimer en Ingenieur. Breitling heeft hier ook een handje van en het is slecht voor de waarde van occasions en het imago van het merk.
Naar mijn mening is IWC nog steeds een erg mooi merk met een vrij diverse lijn - van de sportievere Aquatimers tot en met de stijlvolle Portofino’s. Wellicht zijn de Portofino’s en Portugiesers meer voor de 50+
ers, maar laten we vooral niet generaliseren.
Goede keus oom Piet!
Helemaal eens met uw conclusie.
p.s. deze is ook wel aardig, en gaat niet snel vervelen:
Deze vind ik heel erg fraai (dit is de Cousteau-editie), maar de laagste prijs op Chrono24 is 3800 en dat vind ik toch wel erg veel voor wat je ervoor krijgt… Daarom heb ik een half jaar na het passen dit horloge nog steeds niet gekocht.
Mooie band! Portofino?
Ik zie ze zelf eigenlijk nooit voorbij komen. Maar er zijn mooie vintages beschikbaar en van de nieuwere modellen is dit toch echt een prachtig horloge.
(foto van het interwebs)
Echt niet!
De Slimline dus. Nice
Da Vinci SL
Euhmmm, kan gevoelig liggen maar heb je 6+ jaar lang geen toegang gekregen van de Staat tot communicatiemiddelen?
iemand likte een opmerking van zolang geleden, dan komt zo’n topic weer omhoog
Vind ik niet…
De Mark XX is 40mm, een mm geslonken tov de Mark XVII…
De Pilot Chrono heb je in 41mm en 43mm
Zijn toch maten die niet reusachtig zijn!
De Big Pilot was altijd al 46mm
De Ingenieur ligt ook ergens bij 40mm
Dus welk horloge is groot of te groot?
Voor de chrono’s kan het inderdaad. Al heeft de case wel lange lugs wat hem wat lastiger draagbaar maakt.
De traditionale Mark zou ik liever in 39 of -beter nog- 38mm weer in het assortinent verschijnen.
Maar dan nog blijft de prijs heel fors voor een flieger. Ik zie het verschil niet zo met een Stowa, op het Inhouse uurwerk na.
Voor mij is IWC al heel lang uit.
Heb een tijd een automatische fliegerchrono gehad, die vond ik wel heel erg mooi. Maar dat was een maandagochtend model, ging echt aan de lopende band stuk.
En daarna werd IWC een voetballershorloge. Groot, lomp, ‘kijk mij’. Toen was ik er klaar mee.
Nee joh. IWC is voor mannen op leeftijd in bezit van oldtimer open tweezitter met spaakwielen.
Heerlijk merk.
Bij mij zijn de beelden van voetballers blijven hangen, dus no thanks
en qua vierwielers … open tweezitters met spaakwielen klinkt te Engels en sowieso veel te oud voor mij. En cabrio’s sowieso meer voor meisjes
Mijn oldtimers waren Italiaanse coupes.