Koop ik ooit nog weer een horloge, dan zal het deze Ingenieur zijn. Prachtig.
Mooi exemplaar
maar wat wij nu als Portugieser kennen stamt uit einde jaren 30, dus die van jou is dan geen pre
Ik heb de titel maar even aangepast.
Recente modellen, zit toch best nog wel wat leuks tussen … ??
Klassiek
Spitfire
Tijdloos, all day everyday
Kalenders doen ze ook best aardig…
en het eerste model met inhouse chronograaf, en flyback,
Gek dat ik er zelf geen een meer heb,
Weer wat geleerd
6 jaar geen reacties in dit topic en dan ineens het best lopende topic van dit moment.
In of uit … IWC leeft in elk geval zo te zien.
En dat is mooi!
Echt heel veel IWC’s gehad, nu nog maar één in de collectie.
Maar blijft voor mij een bijzonder mooi merk.
ze zijn echt wel goed bezig.
Ik vind wat IWC met de Portofino’s doet ook erg goed. 40mm Perpetual calendar en dan ook nog zo’n cleane dial, mooi hoor.
Als dit jaar een Genta Ingenieur met een goede taper in de bracelet uitkomt en een 41mm Mojave chrono, dan gaat mijn portemonnee zich heel snel verstoppen
Ik denk dat IWC goed bezig is de laatste jaren. Veel modellen zijn er ook in schappelijke maten weer. Ja, misschien een beetje teveel Pilot en te weinig Ingenieur en Aquatimer, maar misschien dat dat gaat veranderen.
Ik zeg ook altijd, eigenlijk heeft IWC echt een hele diverse collectie met historisch unieke modellen.
Op een dag wil je een IWC.
Portugieser. Ingenieur. Big Pilot. Enzovoorts.
Prachtig merk.
Daar heb ik er ook een van gehad, met die vreemde combi van Tritium en Luminova
en met weer een razend slimme oplossing van Kurt Klaus ( en Richard Habring ook nog ? ) om van die standaard eta 2893 een echte traveller gmt te maken met datum voor en achteruit te verstellen.

een mini Big Pilot
En voortbordurend op UTC kwamen ze met de Timezoner, een beetje veel voor mijn smaak, maar toch ook weer innoverend in de tweede versie ; foto monochrome
'ze kwamen echt af fabriek met Tritium wijzers en luminova uur markeringen op de wijzerplaat in 1998 en 1999, en vanaf 2000/2001 ook in geheel Luminova. Mogelijk omdat Tritium toen nog langer bleef oplichten dan Luminova ? Ik kan het oude IWC forum niet meer doorzoeken, ik weet dat het daar ergens staat uitgelegd.
De driehoek op 12 en de wijzers op jouw foto zijn aan de kleur te zien ook Tritium, hier mijn ex met ook de donkere driehoek en wijzers t.o.v. het Luminova ;
De perpetual calendar, wat een beauty is dat!