Even ter toelichting: niet alle aspecten wegen even zwaar. Als voldoende mensen de lijst invullen, kun je via statistische analyes bepalen hoe zwaar de verschillende aspecten wegen in het eindoordeel. Daarmee krijg je een soort “model” dat je zou kunnen hanteren om horloges te beoordelen.
Ik hoop dat er voldoende mensen mee willen doen, dat zou leuk zijn.
Ik heb nog even gekeken of ik iets kon vinden over de JLC Master 8 Days in staal, deze is volgens mij niet meer leverbaar in het huidige assortiment, wel zijn ze nog via internet te krijgen. Maar die ik zie zijn wel anders die jij liet zien, hier zit oa. een maanfase op, verder kan ik weinig anders ontdekken. Ik weet niet wie die man is op de Canarische Eilanden, maar dat het een NL is zegt nogal weinig (vind ik zelf). Dat het een NL is betekent niet per defintie dat het eerlijk en goede handel is.
Ik zie ook nog een - zo te zien tot 88 exemplaren gelimiteerde - stalen versie met de nieuwe kast met een ten opzichte van de Homtetime gespiegelde wijzerplaat en zonder maanfase. Volgens de foto’s wel met een 8 days uurwerk. Die kende ik nog niet.
Ik zie ook nog een - zo te zien tot 88 exemplaren gelimiteerde - stalen versie met de nieuwe kast met een ten opzichte van de Homtetime gespiegelde wijzerplaat en zonder maanfase. Volgens de foto’s wel met een 8 days uurwerk. Die kende ik nog niet.
IWC kom je te vaak tegen…???
In welke kringen verkeer jij dan???
Persoonlijk zou ik gaan voor de klok die je het mooiste vindt…daar je, aangezien je veel geld gaat uitgeven, niet volgende maand weer een nieuwe gaat kopen.Behalve natuurlijk als je in die kringen verkeert dat je elke dag wel een paar IWC’s voorbij ziet komen.
Peter-nog steeds elke dag blij met zijn Rattrapante-3.2
De Jaeger-LeCoultre is - by far - het mooiste. Zowel qua uurwerk (prachtige handopwinder) en qua opmaak van de wijzerplaat.
De JLC Master Eight Days heb je echter alleen in pink goud (ref. 1602420) en platinum (ref. 1606420). De platinum uitvoering is gelimiteerd tot 200 stuks. Jij laat de platiumversie zien (met de handtekening van Antoine LeCoultre op de zijkant van de kast). De platinumversie is duurder dan de pink gouden versie. Sterker; ik denk dat de platinum zo’n drie keer zo duur is als een Van der Gang. Echt vergelijkingsmateriaal is het dus niet.
Edgar1,
Ja, ik laat inderdaade een foto van de platina zien, maar ik bedoel wel de stalen versie - die nog te koop is van een serie van ca. 2 jaar geleden, maar niet meer wordt gemaakt… en waarvan de prijs zo’n kleine 10% hoger is dan de Vd Gang.
gr. Michiel
Edgar1,
Ja, ik laat inderdaade een foto van de platina
zien, maar ik bedoel wel de stalen versie - die
nog te koop is van een serie van ca. 2 jaar
geleden, maar niet meer wordt gemaakt… en
waarvan de prijs zo’n kleine 10% hoger is dan de
Vd Gang.
gr. Michiel
direct doen, die 10% krijg je ergens vast nog wel van de prijs af, ik zou zeggen wanneer komen de wristshots van je nieuwe JLC ?
Ik ben zelf een aantal van de ze horloges aan het vergelijken; wat dat betreft hebben we kennelijk een vergelijkbare smaak. Bij mij op mijn shortlist staan:
IWC Portuguese
JLC Master Hometime
Vandergang
Panerai Luminor Power Reserve
De Panerai heb ik al “gepast”; deze beviel erg goed. Deze week probeer ik de rest uit te proberen; ik ben benieuwd.
We hebben dezelfde smaak, maar helaas niet hetzelfde budget.
De IWC en Van der Gang vind ik erg mooi. Nu kwam ik een horloge tegen in dezelfde stijl dat een stuk vriendelijker is geprijsd.
Uiteraard is het kwalitatief niet vergelijkbaar, dus daar hoeft wat mij betreft niets over te worden opgemerkt.
Als “newbee” zou ik wel graag jullie mening willen weten over het merk Junghans in het algemeen en de Junghans Attaché in het bijzonder!
De kwaliteit van Junghans is prima hoor, het uurwerk ook al worden die tegenwoordig in Azie gemaakt (Junghans is sinds 2000 net zo Duits als Jackie Chan). Ik denk dat je ze zeker kunt vergelijken en als je de iets mindere afwerking van sommige aspecten voor lief neem een qua prijs/kwaliteit verhouding een veel betere aanschaf.
Maar als ik het geld er voor zou hebben zou ik de IWC nemen.
Mooie horloges die Junghans klokkies, rijke historie, en heden ten dage innovatief met radio controlled modellen.
Als ik echter dat van der Gang wrist shot zie in dat eerste bericht van Mike, Wat is dat toch een prachtig horloge van eigen bodem.(tu)
De kwaliteit van Junghans is prima hoor, het
uurwerk ook al worden die tegenwoordig in Azie
gemaakt (Junghans is sinds 2000 net zo Duits als
Jackie Chan). Ik denk dat je ze zeker kunt
vergelijken en als je de iets mindere afwerking
van sommige aspecten voor lief neem een qua
prijs/kwaliteit verhouding een veel betere
aanschaf.
Maar als ik het geld er voor zou hebben zou ik de
IWC nemen.