IWC Kleurkeuze

Aangezien ik wel weer een pilotenhorloge met (bij voorkeur) een ETA 2892 uurwerk wil, is mijn keuze gevallen op de IWC mark XVIII, ondanks dat deze zwaar overpriced is :smile:
Maar nu komt het dilemma: ga ik voor de zwarte die wat authentieker over komt, maar wel iets saaier is, of de schitterende blauwe kleine prins, met het lelijke datumvenster ?
Sowieso met stalen band. Leer kan er later bijgekocht worden.
Beide hebben plus en min punten, maar bij mij is het 50/50

• Blauw
  • Zwart

0 stemmers

3 likes

Zwart.

Heeft een wat langere houdbaarheidsdatum.

Kan je altijd nog eens een band met kleuraccenten op zetten :wink:

1 like

Ik wil niet lullig doen, maar ik zou er nog een keer over nadenken voor dat geld…

10 likes

Blauw graag!

Bij zwart zou ik liever doorsparen voor een Rolex Explorer 1.

2 likes

Blauw dus. Die plaat is echt schitterend.

19 likes

De blauwe 100% … ik heb hem gehad en zou hem graag eens terug zien in mijn collectie.
De blauwe dial icm het dubbel ontspiegeld glas, daar raak je niet op uitgekeken :ok_hand:
Ik kwam later, toen mijn prince al vertrokken was, achter dat de stalen band echt prachtig is en uiterst comfortabel

3 likes

Ik denk dat dit topic gesloten kan worden na deze foto’s. Wauw, die plaat is mooi

2 likes

Ik heb in het verleden al eens een IWC gehad, en ondanks dat die ook overpriced was, mis ik hem nog steeds. Ieder horloge heeft voor- en nadelen, maar ik vind ze echt supermooi (ben al wezen passen), en om nu alleen maar Rolex en Omega te bezitten wordt ook saai.

1 like

Blauwe plaat op leer, zwarte plaat op staal

3 likes

Blauw!

1 like

Wanneer je de datum niet had genoemd was het blauw maar nu toch maar de zwarte, can’t be unseen.

1 like

Blauw! Maar wat mij stoord aan dit model is de plaats van de datum. Te ver naar binnen. Niet mooi in lijn met de cijfers. Komt waarschijnlijk door een te klein uurwerk?

2 likes

Ja klopt. Een 2892 past ook in een 36mm kast.

Ik ergerde me aan van alles, totdat ik ze om m’n pols deed. Echt prachtig :heart_eyes:

3 likes

Dat is het enige dat telt. Ik zou voor de blauwe gaan!
Is toch nét iets specialer

1 like

Met die poll schiet het ook niet op. Precies 50/50 en zover was ik zelf ook :joy:

1 like

Was er geen retro versie van de XVIII, limited en lijkend op de Mark XI?

Spijtig van die faux patina

1 like

Mooi maar 1k duurder, met een nylon bandje en dan zit je opeens in OP39 prijsklasse, en dat is echt te gortig voor een ETA 2892.
Ik ben verliefd op de Mark XVIII, maar ben niet helemaal gek.

1 like

Als je kan leven met kleiner en wit, ga voor de Gadebush (of zo). Als er 1 vindt…

I like them, a lot.

2 likes

In het bezit van de blauwe versie. Blijft prachtig.

1 like

:joy:

1 like