IWC Mark XVI Automatic

zelfs verkopers van IWC weten het niet altijd. Lees mijn wedervaren met een portugieser er maar eens op na.

Klopt het is tegenwoordig ook best moeilijk om het verschil te zien. Met name omdat je moet weten op welke details je moet letten. Daarvoor moet je gewoon ook de replica’s kennen anders is bij sommige niet te doen. Bij deze valt het nog redelijk mee.

Doe staan ook op marktplaats. Tegenwoordig zijn er optisch nog weinig verschillen bij dit soort IWC’s of Rolexen. Dus openschroeven!

zelfs opschroeven is geen garantie. Ook Rolex 3135 uurwerken worden gekopieerd tegenwoordig.

:smiley:

2 likes

Wat ik me wel eens afvraag in hoeveel % van de gevallen het in dit soort situaties hier op HF om een echte bleek te gaan.

Ook vraag ik me af in hoeveel % van de gevallen het ā€˜gekregen, gevonden op zolder’ verhaal klopt.

9 likes

Ik vraag me af hoe vaak een heler, steler of oneerlijke vinder hier verder geholpen wordt.

4 likes

Ik vraag me af in hoeveel van de gevallen dit soort topics ontaarden in het met pek en veren besmeuren van de TS.

2 likes

Jij noemt het besmeuren, ik vind het een legitieme vraag.

Maar om op jouw vraag terug te komen, turven misschien ?

Ja, maar door 'm hier stellen maak je de TS verdacht terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. Als je een prrobleem hebt met een topic moet je dat wat mij betreft bespreken met de mods en niet openbaar.

2 likes

Wie de schoen past trekke hem aan, ik reageerde op een post met een vraag die m.i. ook legitiem was.

Aha, omdat iemand anders al zo’n vraag stelde is het goed.

Doei !!! :+1:

1 like

Ik ook van jou :heart:ļø

1 like

Nu weet ik niet hoe het met de grootvaders van iedereen zit, hier, en misschien ben ik wel oud aan het worden, maar bij het leegruimen van mijn groot-ouderlijk huis kwamen we dus dit soort dingen tegen:

De kans dat ik bij m’n grootouders (of ook m’n oom van 67 die vorig jaar stierf) een IWC Mark XVI tegen zou komen is dermate klein te noemen dat het verhaal toch ook gewoon verdacht wordt? Replica of niet, in beide gevallen is het op z’n zachtst gezegd curieus.

Da’s nog lang geen aperte veroordeling, en ik denk dat de meesten hier een aardig antwoord hebben gegeven, gezien de omstandigheden.

1 like

Allemaal eens. Maar dan hoef je het nog niet openbaar te bespreken. Plaats een vlag en laat de mods doen waar ze voor zijn.

Je kan zo’n topic ook negeren. Doe ik maar al te vaak. Nu ging het over IWC en dat trekt mijn aandacht.

Vond dit topic net iets anders dan soortgelijke topics omdat hier meer om extra informatie werd gevraagd (de schrijver leek ook al wat werk gedaan te hebben) ipv: heb deze gevonden, wat is hij waard (incl de nodige spelfouten)?
Ook het type horloge past wat beter in het verhaal dan een gouden Hublot, AP of Sub welke meteen te herkennen is als fake.
Verder zaten er meerdere foto’s bij en nog een inhoudelijke vraag: wat het gevolg is van het ontbreken van certificaten.

2 likes

Nee, maar op een forum kan het zo zijn dat dat dan wel openbaar besproken wordt. Daar is het een forum voor. En zolang dat respectvol gaat is er toch niets aan de hand?

Zonder een poging het te bespreken gaan vlaggen riekt voor mij eerder naar een aperte veroordeling dan een balletje opgooien.

3 likes

Als je dat doet in het topic zelf riekt het toch naar kielhalen. Open dan een apart topic.

ik vraag me altijd af hoeveel mensen willens en wetens een nepper publiceren met een kul-verhaal en dan gaan zitten kijken en wachten hoe de ā€œhorloge-gekkiesā€ eerst over het horloge heen vallen en vervolgens over elkaar. Meestal ijlt zo’n topic dagen na, terwijl de TS al na uur 2 in geen velden of wegen te bekennen is.

zo ook hier.:confused:

5 likes