IWC Mark XVI Automatic

@marijn trouwens , hoe weet jij dat er niet netjes mee is omgegaan , hij heeft in een horloge box gezeten het is niet dat ik hem ergens tussen de dozen heb gevonden he. En het feit dat ik er niet van wist is omdat ik ook niet zomaar in alle kasten van men opa zit.

Wat heeft dit topic je nu eigenlijk echt opgeleverd vwb waardevolle info? Hopelijk wel iets. Maar als ik jou was zou ik met de klok naar een IWC dealer gaan om deze na te laten kijken. Men kan hier geen wonderen verrichten, en zeker niet obv foto’s alleen…toch?

@blou Ik weet dat Q&Q niets voorsteld maar een horloge kan hetzelfde zijn als bevoorbeeld juwelen bij vrouwen , als hij het alleen op speciale gelegenheden droeg. en @daffie ik heb een paar prive berichten gekregen over serieuze mensen die wel willen helpen deze mensen hebben ondertussen ook al meerdere fotos gekregen.

2 likes

:joy:
Met al deze wendingen begint dit mijn favoriete topic te worden.:smile::+1:

1 like

Hahaha lol

De kast zit vol met krassen en butsen. Bij één kras op zo’n horloge , zeker met die prijs, ga ik al fors de stress in. Zie de foto van de voorzijde.

Ik heb niet veel meer foto’s nodig om er zeker van te zijn. Dit model is niet het laatste exemplaar en heeft waarschijnlijke nog een paar afwijkingen die niet goed te zien zijn op jouw foto’s. Laatste verkrijgbare exemplaren hebben ook de font van de datum aangepast. Ook de gravures op de achterkant, bij jou zijn deze vermoedelijk minder diep en smaller.

Deze zijn iig al redelijk duidelijk op de foto’s die je hier geplaatst hebt of het is natuurlijk de belichting,…

• Font van de datum is niet correct, met name de twee is erg duidelijk.
  • De twee punten bij de driehoek zijn te klein t.o.v. het origineel
  • De bezel is duidelijk minder hoog dan bij een origineel.

Verder ben ik in het verleden een keer flink de mist ingegaan en sindsdien houd ik de replica wereld goed in de gaten. Daarbij word ik nog steeds met enige regelmaat gevraagd om een horloge te beoordelen.

Succes verder en je kan hem inderdaad altijd open laten maken.

Echt:

Die van jou:

Echt:

Die van jou:

10 likes

Drie uur rijden naar de dichtstbij zijnde IWC dealer ?
Die zitten zowat door heel Nederland .

https://www.iwc.com/en/retail/?gclid=CjwKEAjw6e_IBRDvorfv2Ku79jMSJAAuiv9YMGuW1KrYkgUXlQ8R0d9avac44jFTcWNMR6Iuz4f5bxoC7Cvw_wcB&gclsrc=aw.ds

En dan staat S&C ( is toch een AD ?) om voor mij onduidelijke reden niet eens op het kaartje. Daarmee zou het noorden van Nederland ook gedekt zijn.

Altijd goed om naar een AD te gaan, echter zorg er dan wel voor dat er een expert aanwezig is.
Vaak zien AD’s het verschil van een super-rep ook niet. Uiteindelijk zijn die mensen verkopers van meerdere merken en nog vaker niet alleen van horloges. Het is soms zo moeilijk en zie je het enkel als je weet waar je naar moet kijken.
In sommige gevallen heeft open maken niet eens zin. Zo heb ik een PAM 292 en de rep ziet er precies zo uit met hetzelfde uurwerkje. Uiteindelijk is de hoek van de bezel iets anders en de achterkant heeft een klein verschil qua kleur. Zonder ze naast elkaar te hebben is het haast niet te doen.

Zou het niet te maken kunnen hebben met de hoek waaronder de foto gemaakt is?
Ik zie niet drastisch veel verschil tussen die foto’s

Kan altijd en de belichting, maar alles samen geloof ik er niet in.

Ik geloof er ook nooit zo in, maar komt ook door de vele topics in dezelfde categorie waarbij het om een replica gaat.

Ik zie niet zo snel bij deze iets waarbij ik tot de conclusie kom dat het overduidelijk om een replica gaat. Er zitten wel de nodige krassen op, maar niet iedereen is zuinig op zijn horloge.

Mijn Sinn is net zo bekrast. Ok, da’s geen horloge van meerdere duizenden euro’s, maar toch: 't is geen kermisklokje. Ik zou er niet van uit gaan dat dit wijst op een replica. Verder vind ik 't een boeiend verhaal en ben ik enorm benieuwd naar de afloop. Oh wat hoop ik dat dit verhaal klopt en opa tussen z’n quartzhorloges een IWC had liggen…

1 like

Mensen toch, alleen aan de band en de sluiting is toch al te zien dat dit een Chinees is. Hoe groot is dan de kans dat het horloge echt is???
:innocent:

Jij bent natuurlijk een expert in Chinees spul…

3 likes

Like van Hendrik, zo voegt een ieder toch wat toe aan dit prachtige forum :slight_smile:

En de minutenwijzer die een beetje te lang is …

Als ik ze nu zo zie verwacht ik dat TS een originele heeft en dat jij een replica hebt :wink:

1 like