IWC Mark XX

Waarom is de IWC Mark XX zo weinig voorkomend op het forum en wellicht niet zo populair??

27 likes

Jij gaat hier iig iets aan doen. Goed plan! :ok_hand::muscle:

8 likes

Ik heb de “poor man’s” versie en die is prachtig!

19 likes

Nou die is zeker mooi

1 like

Bij mij hoog op mijn lijst.
Ik twijfel echter tussen de IWC en de Breitling Chronomat GMT

:sweat:

12 likes

Erg gaaf horloge die IWC. Zeker deze laatste versie.

1 like

Heb ik gepast. Vond ik enorm prijzig voor het uurwerk dat er in zit eigenlijk

3 likes

Maar mooi, nonetheless

2 likes

Ik vind hem ontzettend vet en vind de prijs beter te verantwoorden dan voorheen door de upgrade van het uurwerk, bracelet en waterbestendigheid. Maar op het eind van de dag is het nog steeds een relatief eenvoudig horloge. In het prijssegment van de Mark XX zijn genoeg andere, meer in het oog springende horloges te vinden waar veel mensen eerder voor zullen kiezen.

6 likes

Super klok maar is alweer vertrokken :grimacing::+1:

1 like

Precies dat, denk dat vele deze wel op hun verlanglijstje hebben staan, maar de prijs van 6850,- zorgt ervoor dat er veel andere keus is in dat segment.
Hoewel de stalen band ongevenaard, en een stukje hoogstaande techniek is.
Verder prachtig afgewerkt, mooi horloge.

1 like

Heel eerlijk gezegd vind ik 6850.00 nog best meevallen voor deze IWC. IWC is een prachtig merk met veel historie, zeker in het Fliegersegment. De Breitling die in dit topic in beeld komt zou voor mij persoonlijk snel afvallen.

2 likes

Kijk hier regelmatig naar, maar dat witte datum veld …:roll_eyes:

3 likes

Ja en dat snap ik dus niet zo, blijkbaar wil het grote publiek toch het witte datum veld.
Reden dat ik de XVII nog even snel nieuw heb kunnen kopen.
De wijzerplaat is hierdoor net wat mooier in balans.

Misschien nog steeds goed, zo goed als nieuw, ergens te krijgen.
Vriendelijkere prijs ook.

8 likes

Normaal is dit voor mij ook een ergernis. Maar Omdat het datumveld hier feitelijk de ‘3’ vervangt die tevens wit zou zijn geweest, stoor ik me hier minder aan. Voor de symmetrie en flow is dit misschien wel consistenter

7 likes

Volgens mij is het niet enkel fe mark XX, maar IWC in het algemeen dat weinig fans kent op het forum. Verdwaalde oude generatie portugieser chrono of aquatimer voor 4-5k op z’n tijd, maar dan houdt het wel op.

Lijkt toch het merk voor niet-horlogeliefhebbers die een mooi ding kunnen veroorloven en Rolex willen ontlopen

2 likes

Wellicht wel ja. Echter zijn de Aqua Terra en Oyster Perpetual en bijvoorbeeld de Explorer al duurder. Zenith bijvoorbeeld ook.

Mmm, vind ik het merk geen eer aan doen. Ze maken prachtige stukken. Alleen de prijs weerhoudt me.

1 like

Staat ook bij mij op de lijst. Waarschijnlijk niet als volgende horloge maar wel ooit.

IWC is inderdaad wel een stuk minder populair dan 10 jaar geleden. Snap het ook niet helemaal. De invloed van social media heeft IWC geen goed gedaan

2 likes

Deze 18 is echt een topper, hij draagt geweldig en zeer makkelijk afleesbaar. Ook niet onbelangrijk als je wat ouder wordt.

23 likes