IWC Mark XX

Ja dat heb ik ook, vind het echt een mooi model door de simplicity, maar te prijzig voor de specs. Misschien beetje appels-peren, maar ik heb uiteindelijk een Hamilton Khaki Field gekocht met soort gelijke dial lay-out, en sindsdien nooit meer om gekeken naar een IWC pilot.

Overigens vind ik de XX wel echt een mooie upgrade qua specs, maar de concurrentie in dit segment bied veel mooie(re) alternatieven.

2 likes

Exact dit, en ik heb uiteindelijk een Damasko gehaald.

3 likes

De prijs is gewoon absurd. Dit gevoel heb ik bij meerdere merken/modellen. Gelukkig zijn er meerdere betaalbare alternatieven.

1 like

Het is geen super bling bling model, dat spreekt niet iedereen aan. Ik vind hem wel mooi.

2 likes

Hier een iets oudere versie. Ik blijf het een heerlijk horloge vinden!

19 likes

Ook hier een XVI, samen met een vriend gekocht van ene heer Staudt die het geld gebruikte om een waterdichtheids-meter aan te schaffen voor eoa startend horlogemerk ;-).

Jaaaaren terug. Ik meen dat hij vertelde dat de nummer niet matchen (uurwerk/kast). Loopt nog als een zonnetje.

Het horloge ligt alweer een tijd bij die vriend, maar dit nodigt uit weer eens wat horloges uit te wisselen.

3 likes

Mmmm :thinking: weinig enthousiaste reacties over de Mark XX

Maar ik kan niet wachten op het belletje van de AD

Keurige deal kunnen sluiten

1 like

Iwc Mark xx gepast, maar iets te groot.
Kwam erachter dat deze perfect is :grinning:

7 likes

Ik heb die van mij toen verkocht maar lag eigenlijk niet aan de klok , de aquatimer en reverso gingen ook … gewoon flipperietes niks mis met XX :+1::+1:

1 like

Ik heb zelf wel een zwak voor het merk IWC, in ieder geval voor hun Pilot modellen. En tja, rationeel te verantwoorden? Misschien niet altijd maar het gevoel wat het losmaakt is voor mij toch overtuigend genoeg.

Misschien vergelijkbaar met Mercedes, sommige zullen zeggen dat er techniek gedeeld wordt met Renault maar ook hier heb ik toch een voorkeur :wink:

Buy what YOU love

2 likes

Hier ook heel lang in vizier gehad. De blauwe.
Maar eens gaan passen, en had die dag toevallig de blauwe OP om.
Maar de plaat deed hem net niet voor mij, dat mooie glans en stukje bling van de Rolex die mist de XX met de meer mat ogende plaat zonder opgelegde indices.

De bracelet is wel echt een topper. Heb toen de groene plaat maar besteld, en achteraf ook daar de knoop niet doorgehakt… voor pak m beet 3k is het een no brainer, maar 6k voor een " simpele " flieger tool watch?

Uiteindelijk wel een flieger gekocht, mijn oude Stowa. En die draag ik met veel plezier en kost ook de wereld niet :grinning:

9 likes

Geen waardeoordeel vanuit mij, puur observatie.
Ik vind IWC prachtige modellen hebben. Maar ze hebben zichzelf wel beetje belachelijk gemaakt door hun prijsbeleid. Tegenwoordig is het allemaal in house en zijn de banden geüpdatet en is het meer in lijn maar alsnog zie je de kritiek bij de nieuwe ingenieur.

Maar ze vroegen 5 jaar terug voor simpele eta7750s en 2892’s wel zo’n beetje het meeste van de hele industrie op Hublot en Franck Muller na. Geen lekker rijtje om in te staan.

6 likes

Heb zelf deze, de kleine prins maar dan Mark xv111

Sunburst geweldig. Draagt heerlijk door maat en plat horloge en super santoni lederen band.

Enige wat ik nog zou willen is

Dat zou nog meer diepte in de plaat geven. Maar ja, in goede HF traditie: dan neem ik er wel een horloge bij….

10 likes

Categorie BS idd :wink:

Overigens snap ik ook niet zoveel van het idee dat als je een “goedkoop” fliegertje zoals een Srowa er bij pakt je een volwaardig IWC alternatief hebt? (Niks te nadele van Stowa maar appels met peren vergelijk)

Of het gemiep dat ze voorheen te duurbetaalde ETA’s er in stopte en nu inhouse maar IWC toch blijven afrekenen op die ETA’s. Maar ook op de inhouse uurwerken want die zijn eigenlijk niet inhouse en daardoor is IWC ook onnodig duur. Wat wil men dan nou?!

IWC heeft zich altijd gepositioneerd als een luxury brand. En de pilots als toolwatches. Niks mis mee toch? Luxury is een relatief hoge prijs betalen maar daarom is een IWC dat wel waard.

Oke de ingenieur is een ander verhaal, maar heeft ook weer alles te maken met de positioneren tov GP, Choppard etc als je de mark XX vergelijkt met de ingenieur dan is die zelfs een koopje.

Als je een IWC koopt weet je dat je een product van topkwaliteit koopt behorend tot de top 10 van bekendste horloge huizen. En daartussen is IWC zeker geen overpriced merk.

Een IWC is ook helemaal geen alternatief voor een Rolex. Een IWC koop je vooral voor jezelf. Rolex bling ontbreekt juist dat spreekt de IWC koper zo aan.

13 likes

Dit

1 like

Ik ben het hier volledig mee eens. Inderdaad vaak veel gedram over een ETA 2892 of Valjoux 7750. Men gaat er vaak aan voorbij dat het hier gaat om uurwerken die tot de besten ter wereld behoren. Sommige puristen zeuren dan weer om anglage etc, of ze willen dat deze uurwerken met houtjes worden gevlakt. Maar er wordt vergeten dat het dan gaat om uurwerken in een veel hoger segment. Overigens, IWC doet het, zij het met kleinere aantallen, ook in het hoge segment zeer goed. IWC is en blijft een topmerk en heeft nou eenmaal een lagere bling bling of blitsfactor. Ik vind dat niet erg, het is naar mijn mening understatement.

4 likes

Dit is inderdaad meer dan afschuwelijk :scream:. Maar in grote lijnen is dit een uitzondering op de regel. Ook voor 2008 zijn er door IWC wel mindere modellen uitgebracht. Maar flaters zijn er eigenlijk wel door ieder merk gemaakt. Goede aanvulling verder :+1:.

1 like

Ik heb ook een chronograph van IWC gepast maar mijn hemel die dingen zijn meer dan 15 mm dik of zo

1 like

Morgen haal ik de trekker over denk ik

1 like

Hij staat inmiddels ook hoog op mijn lijstje. Ik denk de zwarte op de stalen band.

Leer er dan bij om af te wisselen:

10 likes