IWC met 10 Daalders munt 400 jaar Unie van Utrecht

Goede morgen luitjes :blush: kwam deze IWC zakhorloge bij een zuid Koreans ebay verkoper.
Het zakhorloge is met een zeer mooie uurwerk, maar het is wel interessant dat een 10 Daalders gelegenheid penning in de achterkant is verwerkt.
Ik heb zelf wat op de internet :spy: :nerd: :thinking: maar kon deze type niet vinden. Ik heb vermoeden dat dit eenmalig maaksel is in opdracht :thinking:
Misschien kan iemand van jullie :nerd::spy: mysterie :flashlight: belichten :blush:
Misschien maakt het weekend minder saaie :nerd:


Groeten en nog een fijne weekend
Iwan :motorcycle:

9 likes

Dit vind ik over het werk op pocketwatch.ch:

Kaliber 972

De medaille is uitgegeven in 1978. Het werk dateert volgens bovenstaande uit 1967 - 1973
De stempels doen idd vermoeden, dat het een zilveren kast is.
Volgens de inscriptie is het een gelimiteerde oplage van 500.

Hoe komt de verkoper aan het referentienummer 5301?
Deze 5301 zonder de medaille/munt en volgens de beschrijving uit staal is twee jaar geleden geveild bij Kaplan

Ik zie daarbij niets mbt een gelimiteerde oplage. En de achterkant van de kast ziet er geheel anders uit.

Dus zijn er voor mij drie mogelijkheden:
IWC heeft een gelimiteerde oplage uit zilver gemaakt met munt.
IWC heeft een gelimiteerde oplage gemaakt uit zilver zonder munt en iemand heeft die zelf laten "inbouwen"
Iemand anders heeft een oplage gemaakt met IWC werken.

In alle gevallen kun je het beste bij IWC navragen hoe de munt in de bodem komt/de vork in de steel zit.

Hoi Maurits,

Bedankt voor je extra aanvullende informatie:thumbsup:
Ik heb zelf met een mazzel :santa: kunnen kopen :blush: voor een nog te realiseren project :nerd:


Ik zelf vermoed dat die uitgave van 500, een deels is voorzien van Daalders voor een relatie geschenk in Nederland :thinking: maar voor wie :thinking:
Zal waarschijnlijk in Nederland is gebuurt, maar door en voor wie ???
Maar goed, het is een leuke uitdaging voor een :spy: en zo ook gepost om een beetje iedereen te aansporen om een :spy: te worden :thumbsup:

Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Het enige wat ik kan vertellen is dat het 10 Uniedaalders muntstuk is uitgevoerd in .800 zilver, en een eigen gewicht heeft van 25 gram. Op zich al een juweeltje met enige waarde. Maar verwerkt in een horloge?

1 like