Zit hier in de mancave wat te mijmeren,bokje erbij. Komt deze vraag omhoog drijven: Zijn Fortis EN Sinn, kwalitatief EN prijstechnisch gezien de stoelpoten onder IWC aan het vandaan zagen? Ook gezien het feit dat Eta zo een beetje qua kalibers de boventoon heeft? Wat vinden jullie? Of lul ik uit mijn nek.
Hebben Fortis en Sinn dezelfde merkbeleving? Is kwaliteit het enige dat ertoe doet?
Welke iwc had je in gedachten? Dat maakt nog wel wat uit
Dat is ook de reden dat ik qua IWC voor de vintage stukken met eigen werk ga.Beleving .
Mijns inziens kunnen Fortis en Sinn bij lange na niet tippen aan IWC. Fortis en Sinn bieden een leuk kiloknaller alternatief voor een IWC en bedienen daarmee een andere markt, wat prima is. Goede horloges voor hun prijs. Niks mis mee, maar beide redden het bij lange na niet bij bijvoorbeeld een flieger van IWC zoals de Le Petit Prince Chronograph.
Klopt, ik dacht in het bijzonder aan de fliegers van tegenwoordig.
In welk opzicht niet redden? Qua afwerking? Of nauwkeurigheid?
Denk eerder dat IWC bij zich zelf aan het zagen is
Als ik dan naar de big pilot kijk, dan is er niets wat ik in de buurt zie komen, de meest eenvoudige versies vindt ik zelf wat minder spannend. Iw3777 ook wel heel mooi met de blauwe wijzerplaat
Mmmmmm, ken ik mij ook wel een beetje in vinden.
Prachtig ding die Big Pilot,zonder twijfel! Maar die datum!!!
Nee. Dat denk ik niet.
Waar is de gouden versie?
Als je goed lees, kan je zien dat ik de fliegers bedoel. Ook ik weet, en dat al jaren, dat er fenominale kunststukjes bij Iwc weg komen. het is in mijn opinie een eerbiedwaardig huis,maarrrrr toch vind ik het jammer dat ze dan ook gewoon voor de buck gaan. Zeker gezien het feit ze zich wat hun top end produkten betreft kunnen meten met de besten in het metier.Gover zou Rolex het spel dan toch beter door hebben?
Gover klinkt minder als vloeken. Prima alternatief. Vloeken wordt nl. niet door iedereen op prijs gesteld, ik weet dat het vet cool klinkt enzo maar toch …
Perpetual calender ? manufactuur uurwerk ? Minute repeater ?? Dubbele maanstand ?? Goud ?? 4 cijferige jaaraanduiding tm jaar 2100 ? Sinn maakt prima horloges hoor maar zit niet in de Champions Legue.
Dat zie ik niet terug in je eerste bericht, dus mijn antwoord is correct. Maar op het gebied van Pilots maakt Sinn uitstekende horloges die qua prijs competetief zijn en goede specs leveren, maar nog wat missen in merkbeleving en historie. En een Grande Complication straalt wel lekker uit op je andere modellen en gamma. Fortis heb ik geen ervaring mee maar dat komt op mij over als een goed budget alternatief.
Sinn, IWC en Fortis maken mooie produkten. Ze hebben elk hun eigen karakter en zeker op “Flieger” gebied hun sporen verdient. Ik zie niet in waarom ze “poten” zouden willen zagen. Emotie en merkbeleving heeft voor een ieder zijn eigen waarde. Een sinn liefhebber is niet vanzelf een IWC liefhebber of andersom.
Ergens zag ik kiloknaller langskomen. Ik denk dat elk merk zich juist qua Fliegers zich onderscheid. En gezien de heritage mogen alle 3 de merken bestaansrecht hebben en houden.