IWC only (Deel 1)

Staat em goed imo! :ok_hand:

1 like

Staat toch ook es op de verlanglijst.
Nog liever Big Pilot maar die maat is no go.

Je ziet ze hier ook nooit passeren he

1 like

Deze is met 40mm en relatief plat prima draagbaar gelukkig. Ik wilde m ook een keer geprobeerd hebben.

1 like

Mooie combi met die band. Deze blijft wel trekken. :ok_hand:t2:

1 like

Ik denk er mbt ETA en Sellita ook zo over,
Maare…
Nooit van google gehoord, of heb je liever dat anderen voor je werken? :wink:
327001,327002, 327007, 327011, en 327004 :ETA (30110)

326006, 327009 en 327010, 327012 :Sellita (35111)

Ik zal er gerust nog een paar gemist hebben, maar GOOGLE is je vriend.

1 like

Fraaie combinatie!

1 like

Thnx, en nee wat jij hebt gevonden had ik uiteraard ook gevonden, met de vraag die ik stelde en misschien kwam dat niet helemaal naar voren of zelfs helemaal niet, hoopte ik op een lekker lang autistische, diep op de details ingaande topic op andere fora waarbij tot in het kleinste besproken word waarom wel of niet de eta variant. Vind dat soort dingen leuk om te lezen. :pray:

1 like

Ik heb 2x een Sellita gehad (weliswaar in Sinn horloges), en 2x problemen. Bij verschillende horlogemakers geweest, en die zeiden nagenoeg hetzelfde, nl dat ze meer problemen met Sellita zien dan met ETA. Ze komen sneller voor onderhoud ook.
Alsof de gebruikte materialen net een beetje minder van kwaliteit zijn.
Ik blijf dus weg van Sellita. Ik heb diverse horloges met ETA ( al dan niet gemodificeerd), en deze lopen altijd perfect, ook na tientallen jaren (mits onderhouden).
Uiteraard zijn er hele volksstammen die zullen beweren dat Sellita gelijkwaardig is aan ETA, maar ik heb een beter gevoel bij ETA, en een goed gevoel is belangrijk bij horloges, toch?

2 likes

Tof ding zo

1 like

Geen speld tussen te krijgen, heb ook al vaker gehoord dat het net wat minder solide is.

Geldt dat ook voor Soprod?

Deze worden niet in IWC’s gebruikt, en het topic betreft hier IWC.

Maar om je vraag te beantwoorden: ik heb geen ervaring met Soprod, en mijn interesse ligt ook niet bij deze uurwerken, dus ik kan je helaas niet verder helpen.

Klopt, dank je!
Geweldig horloge!

1 like

11 likes

Weer eens de Portugieser!

Al een tijd in de koffer ( Review: IWC Portugieser Chronograph LE ref. 3716 (Waarschuwing: veel tekst + foto’s) ) , blijft steeds weer leuk om te dragen :smile:

15 likes

Mooi! Wisselt natuurlijk lekker af met de Speedy🤗

1 like

16 likes


Heerlijk op staal :blush:

16 likes

Ik zie dat iwc de portugieser chronographs op stalen band uitbrengt? Die wil ik wel es gaan bekijken.

Hopelijk ook in de andere kleurtjes?

7 likes