Ja, mee eens.
Uiteindelijk daarom toch weer een Omega Dark Side of the Moon gekocht. Die knalt wat meer en heeft een veel gaver uurwerk.
Ja, mee eens.
Uiteindelijk daarom toch weer een Omega Dark Side of the Moon gekocht. Die knalt wat meer en heeft een veel gaver uurwerk.
Toch maakt nog steeds veel verschil zo’n halve schakel. Ik vond mijn band ook wat aan de strakke kant, maar met een halve schakel er bij weer veel te los. Bij een explorer kun je halverwege de dag even de band ruimer zetten, dat zouden ze allemaal moeten kunnen.
Very nice!
Bedoel je dan de rolex glide lock band? Dacht dat ze die alleen maar hadden voor de subs
Easylink op de niet-duikers. Heeft 2 standen.
De Glidelock heeft veel meer, kleinere, standen.
Ja dat kan zijn maar dit is het IWC topic
en wat onderhoudskosten betr. is dit merk toch superieur in de hoogte daarvan
Ingenieur 3227: 950 euro
Aquatimer GST Ti: 545 euro
Mark XV: 535 euro
Fliegerchronograph 3706: 720 euro.
En dan moeten per se van IWC de tritium wijzers worden vervangen van laatste twee.
Duur dus ja!..
Hierbij de juiste prijzen zoals ze momenteel gelden voor de Nederlandse markt:
De 3227 is vanaf €720,-, vaak is de rotor-as met beugel nodig en komt er nog eens € 210,- bij.
De Mark XV [ 3253 ] is vanaf €510
Ref. 3706 is vanaf € 610,- en heb in de technische informatie nergens de verplichte ombouw van tritium naar luminova wijzers kunnen vinden. Dus het MOET niet maar waarschijnlijk zal de Tritium niet meer stabiel in de wijzers gezeten hebben en vandaar het advies.
Die Ingi en Aquatimer prijzen waren van vorig jaar zomer bij een AD, van de andere twee was dit enkele weken terug de prijsopgave bij een AD
Hierbij de screenshots van de IWC site waar ik als gecertificeerd IWC horlogemaker natuurlijk direct toegang heb Rechtsboven staan de prijzen.
Wat de juwelier meer vraagt is vaak een verrassing. Porto kan ik verklaren omdat ze vaak het horloge moeten opsturen naar Spanje of Italië voor de Richemont aftersales. Is sinds 6-2020 geheel gesloten in Nederland en alleen gecertificeerde ateliers kunnen in Nederland nog zelf de reparatie uitvoeren zonder op te sturen naar het verre zuiden.
Overigens gaat mijn Aquatimer terug naar de AD, die loopt voor geen meter na de service vorig jaar en loopt in tijdsbestek van 12 uur ± 5 min achter… gelukkig 2 jaar service warranty maargoed niet blii mee.
Daar valt over te onderhandelen is mijn ervaring
Oe die is heel nice!
Thanks! Ben er nog erg blij mee.
Dus het is goedkoper om je horloge ff op leer te zetten en dan weg te brengen voor een service beurt?
Dat zal met het opknappen van de band te maken hebben neem ik aan?ben wel benieuwd want wil binnenkort ook eens mijn big ingenieur opsturen. Zal wel een dure worden
Komt er wel op neer, je krijgt dan dus geen gepolijste / opgemaakte band.
Ook het ultrasoon reinigen en oordelen van slijtage is dan aan je eigen vakkennis over gelaten. Zelf bekijk het niet zo zwart / wit. Bepaalde banden zijn erg bewerkelijk en andere modellen betrekkelijk eenvoudig en pas de serviceprijs hierop aan.
Vandaag heerlijk genoten van het restauratiewerk van @Horloge24! Dankzij hem is de Ingenieur weer super & draagbaar.
Thanks! Echt zo ontzettend blij mee dat deze weer gedragen kan worden.