@Chopin ik denk de IWC 812 AD
Edit…: en sparen is noodzakelijk
Ref. heb ik niet, weet wel dat hij uit 1967 komt en super mooi is!
Dat laatste vreesde ik al… Maar hartelijk dank! Weer wat informatie rijker en een illusie armer
Dees bijv:
https://www.chrono24.com/nl/iwc/iwc-aquatimer-ref-812-ad--id6058685.htm
Je bent niet de enige die hem mooie vindt. Goede smaak
Haha ja hij is geweldig en er zit ook nog zo’n bijzondere Gay Frères bracelet aan.
Ik heb ‘(voor nu)’ maar uit mijn vorige bericht verwijderd 18k wordt 'm nooit.
De moderne Aquatimers doen me weinig. Is er tussen 1967 en nu nog weleens iets vergelijkbaars uitgebracht? Ik ga zelf in ieder geval eens op zoek!
Als je zoekt op IWC AD zonder nr dan krijg je wat meer uit dezelfde tijd… maar niet hetzelfde. Daardoor soms wel wat goedkoper
Je hebt zo-even een van de heilige drievuldigheid van de supercompressors gevonden.
In 67 de Aquatimer en in 68 De JLC Polaris en dan nog de Longines Super Compressor
Voor het geld zou ik een Polaris Tribute halen ( JLC uiteraard, geen IWC) de LLD van Longines is een optie in een wat lagere prijsklasse.
IWC heeft in 2008 een Vintage Collection uitgebracht met een reissue van de originele Aquatimer (ref 3231)
Dankjewel! Mooie re-edition. Helaas denk ik dat die als platinum LE van 500 stuks ook hard de verkeerde kant op gaat. Zie wat verkoopprijzen in 2015 rond de 10k…
Dank voor je reply. Kan me goed voorstellen dat dit horloge die reputatie heeft verdiend. Gelukkig hoef je niet alles te bezitten om de schoonheid ervan te waarderen.
De LLD is een mooi alternatief maar voor mijn pols helaas te groot. De lugs zijn fors en steken voorbij mijn pols. En zo zoeken we verder…
Geweldige stad trouwens, Hent! Heb er een erg leuk weekend gehad afgelopen najaar
Wat let je van de Portofino?
ja dat is een mooi ding
Ja, beetje een gemene shout-out van me, sorry
Ik vind m prachtig maar ben momenteel vooral op zoek naar een allround horloge dat ik altijd en (bijna) overal aankan (denk Rolex Explorer, GS SBGR0OO). De Portofino vind ik voor dat doel te zeer een dresswatch. Koop ik 'm toch, dan is t budget voor de allrounder gehalveerd.
Je wil m niet toevallig nog lekker n halfjaar dragen?
Zekers. En alle maten kloppen. Niet te groot en te dik en ‘gewoon’ 20mm lugs.
Kiest u maar
Gewoon in staal doen.
Rechts, absoluut geen twijfel.
Links vind ik te druk en daarbij heb ik echt helemaal niks met die vreemde aanduiding van de datum.
Rechts, absoluut schitterend.
Haha, willen zeker, maar heb het geld nodig voor de Speedy Tuesday die ergens de komende anderhalve maand moet uitkomen (hoop ik).
Dat budget van je kan altijd later nog aangevuld worden
Dát rare ding? Wat moet je daar nou mee?