IWC only (Deel 1)

Dat scheelt inderdaad. Dacht even dat het jouw horloges was. Persoonlijk ben ik ook niet zo van dat PVD coated/zwarte kast horloges. Te hip/te veel hype, hoop Balr gehalte.

tenor

1 like

Haha inderdaad :lying_face:

1 like

De getoonde IWC heeft volgens mij een ceramische kast

1 like

yup :point_up_2:

Ja dat geloof ik graag, maar er stond ook /zwarte kast. Niet mijn kopje thee

1 like

Joh. Balr. Was veel later dan de eerste echte ceramic van iwc. Of ander merk.

Ceramic en afgeleiden zijn heel gaaf. DLC heb ik
ook niks mee.

De mooiste ceramic IMhumbleO is de iwc 3705

Maar ja. Die is origineel bijna niet te vinden🙈

9 likes

Heel erg fraai. Massief zwarte kast (keramisch / ceratanium, dus geen coating) kan ik ook heel erg waarderen, vooral bij de fliegers vind ik het erg passend. Deze is met name een beauty (wel 18 tot 22k meebrengen volgens Chrono) :ok_hand:

1 like

Sinterklaas vieren kan best leuk zijn :+1:

34 likes

Haha gaaf zeg!

1 like

Top gedaan zeg

1 like

Met alle respect :scream: niet ieder ontwerp van IWC is de moeite waard …

Dat geldt uiteraard voor ieder merk. Alle (top)merken hebben de plank wel eens misgeslagen.

Schitterend horloge ook!

1 like

Yep maar IWC scoort op het misslaan van de plank de laatste jaren toch wel bovengemiddeld :scream:

Dat is een mening. Maar feit is wel dat er onlangs in Schaffhausen bij IWC een nieuwe montagehal is geopend. Een horlogehuis wat de plank misslaat krimpt over het algemeen, wat bij IWC dus niet het geval is…

1 like

Met respect. Welk model of modellen specifiek?

1 like

Klopt, het is mijn mening maar, en nu we in de decembermaand zitten heb ik geen behoefte om dit op de spits te drijven, maar bekijk de plaatjes :scream: Daar gaan ze die montagehal niet mee afbetalen :innocent:

Kijk, ik zit vaak op het HF. Werkelijk ieder merk wordt wel bekritiseerd, soms terecht en soms niet. Ieder HF lid heeft recht op zijn eigen mening en ik respecteer dat. Maar feit is wel dat al die bekritiseerde merken er altijd zijn geweest en altijd zullen blijven. In principe vind ik IWC een geweldig merk met veel historie en ook haute horlogerie. Maar er kunnen best wel eens mindere modellen/lijnen zijn. Dat is van alle tijden.

1 like

Wees eens niet zo vaag en zeg dan gewoon waar het op staat. Welke modellen doel je op? Is dat mijn bronzen chrono, andere modellen, of wat? Wat mij betreft allemaal prima, maar nu loop je te draaien als een malle. Dus wees eens concreet, geeft een gesprek ook richting. Met alle respect :scream:

2 likes