Heb dit jaar 4 horloges aan de verzameling toe mogen voegen en ben echt blij met alle vier. Deze 2 IWC’s (en ook nog 2 Zeniths). De Ingenieurs hebben wel een warme plek in mijn kleine collectie. Mooi verzameljaar tot op heden
Toevallig vandaag verschenen😊
Crosspost, heeft iemand meer info over deze jas?
Net deze jas binnengekregen. Schott x IWC.
De classic A2 bomber in prachtig rundleer handmade in USA.
Werden ter ere van lancering nieuwe IWC Big Pilot Top Gun exclusief bij IWC Boutique NY verkocht. Tenminste dat vond ik ergens online. Geen idee verder. Maar ja, nu moet ik wel weer op zoek naar een IWC.
Mooie combi.
Het is geen A2 en ook geen G1 (waar het wel wat meer op lijkt door de bontkraag), geen officieel model maar gewoon een vrije interpretatie op het concept Flieger jas
Dit is wel een “moderne” A2 die officieel is gebruikt door de USAF met een onofficieel stukje artwork aangebracht voor de 1e eigenaar…maar die heeft dan weer geen link met IWC.
Thanks! Schott heeft het over een 1977 re issue van de A-2, voor burger gebruik inderdaad. Model 186, met afneembare kraag en binnenvoering 4-in-1.
Die G-1 had ik hiervoor en valt wijder en korter. Deze is wat moderner.
Maar wil wel weten hoe die colab met IWC was, heb Schott een mailtje gestuurd inmiddels.
Ben benieuwd!
Thanks!
Schott geeft het volgende aan; It was a collaboration with International Watch Company back in 2010. It was based on our style 184SM.
Gevraagd naar oplage en meer info maar die gegevens waren helaas niet langer beschikbaar.
Zelf nog wat gezocht, de jas was in IWC boutiques te koop. Ook werd de jas als prijs uitgereikt bij evenementen die IWC sponsorde, o.a. bij een classic car rally als 1e prijs bij de regelmatigheidsproef. Wel toepasselijk.
Jassen zijn alleen in 2010 geproduceerd dus deze heeft 10 jaar ergens in opslag gehangen. Ga hem maar even laten behandelen dus…
In ieder geval een heel leuk verhaal. Geniet van het jack😊
Cool! Nu nog n leuke Pilot voor erbij.
Speaking of which:
Dat zal toch leder moeten worden, hoe comfortabel de band ook zit
Mee eens de band is top maar bij dit horloge past een leren band beter. Ook fijn dat er een mooi en robuust manufactuur uurwerk van IWC in zit!
Er is zelfs rubberen band.
Alles kan nu, hoe gekker hoe liever.
Voor als je gaat zwemmen
Ik kan ook Jacobstraps in Spanje aanbevelen voor custom banden voor de IWC. Wel langere doorlooptijd maar echt met de hand op maat gemaakt op basis van je eigen voorkeuren. https://jacobstraps.com/en/
Heb er inmiddels een stuk of 5 die daar gemaakt zijn en nog 3 in productie…
Zag dat de IWC 3233 ook in Colletaral gedragen wordt door de hoofdpersoon, film nog maar eens kijken nu ik het horloge ook heb
Hi, hallo allemaal
Ik ben nieuw hier op het forum en na jaren enkel een certina ds podium gmt in bezit te hebben, ben ik het afgelopen jaar gaan rondspeuren voor een nieuw horloge.
Ik ben altijd een fan van IWC geweest , maar de prijs maakte het toch redelijk onbereikbaar.
Toen kwam Corona en stopte het vele reizen etc en voila opeens wordt het onbereikbare bereikbaar.
Mijn keuze was al gemaakt en wilde een pre-owned blue dial Portugieser 7-days aanschaffen.
Waaarom pre-owned ? Budget is niet oneindig
Echter toen was daar opeens de nieuwe BP43 (blue dial, blue strap) en alhoewel compleet anders dan de Portugieser vind ik 'm prachtig door zijn eenvoud en uitstraling.
Ik zie dat iemand hier al de nieuwe BP43 heeft aangeschaft, is het bij zo’n nieuw horloge ook gewoon prima mogelijk om nog wat van de prijs af te halen (bv S&C of Steltman Den Haag)?
En voor de portugieser 2 a 3 jaar oud, nog hele bijzondere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt en hopelijk kan ik in een niet al te lange tijd hier mijn eerste IWC showen!
Gr, Raoul