Serieus een 48 mm? Of lees ik t verkeerd?
Leek veel groter toen ik m had gepast.
Serieus een 48 mm? Of lees ik t verkeerd?
Leek veel groter toen ik m had gepast.
Prachtig
Alleen wel een beetje zonde om zo’n mooi horloge in dit topic te dumpen hoor
Ik vind dat hij een eigen NA-topic verdient
Waarom eigenlijk niet?
De dikke croc vind ik net mooi.
Ik heb m ook gepast.
Als ex 7-days bezitter (zowel blauwe plaat als zilver) mis ik de curved springbars
Maar hij is prachtig
Nog steeds 1 van de cleanste en mooiste indices en wijzers en plaat die er is de portugieserreeks
Wat een plaatje😍
Groot gelijk!
Hoe mooi ook de 42mm zonder enige bezel van betekenis blijft groot.
Wel een monster van een machinekamer he.
Ik mis dat wel, beetje ruimere powerreserve.
L2l is 49,5 mm.
Zit in een Tropic fase (heb ze in het verleden nooit gedragen maar ben nu helemaal om). De 666 op een originele NOS Tropic van het oorspronkelijke merk zelf en de 3233 op een Watchbandit Tropic waar ik een originele IWC buckle opgezet heb. Draagt heerlijk bij dit weer waar ze anders in de kluis bleven op hun leren banden…
en ik vind de vintage vibe ook wel erg leuk!
Watchbandit tropic vervangen met een originele moderne Tropic. Ben een echte fan van de Ingenieur geworden!
Mooi horloge en de band doet hem ook goed!
Mooi, die zie je niet veel. Een van de laatste ingenieurs met een pellaton.
Leuk om hier ook weer eens te kunnen posten met de voor mij nieuwe Aquatimer in titanium met de bijzondere split-minute functie.
Heel erg mooi
Gefeliciteerd met deze giga kladzer!
Draag hem met liefde! Hij is zo mooi.
Heel mooi, zie je nooit. Heb ook nog even getwijfeld maar had al een andere NA die niet de bedoeling was ivm de geplande inperking van de verzameling…
Lieve mede-IWC liefhebbers.
Ik zou graag jullie advies willen vragen.
Ik ben al heel heel lang een IWC liefhebber. Ik denk al zeker 30-35 jaar.
Ik ging er altijd van uit dat een IWC prijstechnisch voor mij geen haalbare kaart zou zijn.
Dus heb ik het achter me gelaten.
Maar de Big Pilot en de IW3717 / IW377709 zijn nooit uit mijn hoofd geweest.
Nu was ik door privé redenen niet meer van plan om voorlopig nog iets te kopen. Ik heb er zelfs een mooie andere deal door laten lopen in de afgelopen dagen.
Maar nu komt er uit het niets een 3717 op mijn pad voor een mooie prijs. En dan gaat het kriebelen……
Nu wilde ik jullie het volgende vragen:
Het horloge komt bij een gerenommeerde handelaar vandaan. Zelfs hier op HF heb ik positieve berichten gelezen over hem. Dus daar twijfel ik niet aan. Maar nu levert hij het horloge zonder papieren en zonder officiële doos. Alleen het horloge. De leeftijd is niet bekend.
Zijn hier nadelen aan verbonden? En is er een manier om toch te checken of het horloge gen of rep is? Zou ik het wel of niet moeten doen?
Het horloge is helemaal nagekeken en gechecked. Nu kan ik m zonder 1 jaar garantie voor €200 goedkoper kopen. Doen? €200 is toch €200.
Wat is het verschil tussen een IW3717 en IW377709? Het enige wat ik zie is 1mm grotere kast, iets grotere chronoplaatjes en een spitfire op de back bij de 377709.
“Het horloge is helemaal nagekeken en gechecked. Nu kan ik m zonder 1 jaar garantie voor €200 goedkoper kopen. Doen? €200 is toch €200”.
Ik denk dat het om een aankoop gaat als deze, je nooit op 200 euro moet kijken. Het doet mij er een beetje aan denken dat je vooral snel moet beslissen. En als dat zo is krijg je er later vaak spijt van. Verder is het een relatief jong horloge. Waar zijn die doos en papieren dan gebleven? Als het nou gaat om vintage snap ik dat een doos en papieren er niet meer zijn. Bovendien maken de doos en papieren in mijn beleving deel uit van de emotie. Die doos en papieren zijn mooi en geven voor mij ook wat houvast. Ik persoonlijk zou toch nog eens even wachten.