IWC only (Deel 1)

Ik twijfel ook over die garantie hoor.

Ik kan me voorstellen dat bij een horloge van rond de 15 jaar oud papieren kunnen zoekraken. Ik vind het wel jammer. Maar het is een goeie deal verder bij een gerenommeerde verkoper.

Als hij goed is onderhouden dan zou de verkoper die verlaging met € 200,- niet aanbieden. Nakijken betekent nog geen onderhoud! Deksel openen en kijken is geen revisie :face_with_raised_eyebrow:

Vermoed dat het horloge redelijk loopt maar dat de verkopende partij op deze manier [ 200,- korting ] verdere aanspraak wil afkopen en waarschijnlijk niet heeft geïnvesteerd in onderhoud.

5 likes

Eens met dit.:point_up:t2:

Natuurlijk betaal je meer als hij geserviced is of als hij goede garantietermijn heeft, maar dat zou ik er zeker voor over hebben. Ook doos en papieren zou ik bij zo’n jong horloge willen hebben. Voelt een stuk beter is als je niet voor de kale, risicovolle goedkope optie gaat.

3 likes

Kijk, iemand die dit horloge nieuw koopt en zuinig is op zijn spullen, zal de doos en papieren nooit kwijtraken. Ik heb een IWC van ruim 20 jaar oud en ik heb alles nog. Waarom is hier dan alles weg? Mogelijk dat het horloge wat u wordt aangeboden al meerdere eigenaren heeft gehad. Of een hele slordige eigenaar die om onverklaarbare redenen de doos en papieren kwijtraakte. Mijn advies is ontradend.

Dat waarschijnlijk. Ik heb het nagevraagd maar hij heeft t inderdaad zonder papieren ingekocht.

Ik denk dat ik dan toch voor de garantie ga inderdaad.

Ik zou wachten tot je een exemplaar inclusief doos en papieren tegenkomt. Is voor mij wel echt een meerwaarde!
Ook bij eventuele verkoop in de toekomst

Heb een beetje vreemd gevoel bij de aangeboden 200,- korting. Als een product 100% goed is dan bied je de korting niet aan. Lijkt me eerder een geval snel geld verdienen zonder risico te lopen.

2 likes

Ok jullie hebben me overtuigd…. Ik ga het niet doen.
Ik wacht tot ik een andere tegenkom met alle papieren.

Bedankt voor het meedenken!

4 likes

:+1:

Ik heb ook de beide modellen vergeleken, en ik ga toch liever voor de 377709.

Als het als jarenlange fan er eindelijk van komt om je eerste IWC te kopen, dan moet je alle vinkjes kunnen zetten en zorgeloos aankopen. Anders ga je telkens je kijkt naar je horloge die twijfels terugzien. Dus goeie keuze om af te zien denk ik :+1:

Er zijn genoeg IWC’s in omloop, er passeert vast wel nog eentje!

1 like

Precies.
Geduld is een schone zaak en wacht al wat jaartjes :joy:

1 like

Het is niet altijd gemakkelijk natuurlijk, daar hebben de meesten hier (incl mezelf) wel last van :sweat_smile:

1 like

Ik weet het…. :woozy_face:
.
(Niemand die z’n 377709 wil verkopen? :joy:)

Houd William Wien ook even in de gaten, heb daar al meerdere IWC’s gekocht en ook ingeruild, altijd prima service en garantie werkt ook echt (al eens nodig gehad ondanks dat het een full set was)…

1 like

Ok ga ik doen. Dankjewel.

Ga eens kijken bij Messink Watches…

2 likes

Hoe de zon mooi speelt met de wijzerplaat (bij het strand):

16 likes

17 likes