Mooi horloge. Erg duidelijk aan de lay-out te zien dat er een standaard ETA 7750 in zit.
Niks mis mee (alhoewel weinig verfijnd), maar wel jammer dat een kwalitatief prima horloge met hetzelfde uurwerk (maar dan nieuw) minder dan de helft kost.
Een collega van mij heeft deze Hamilton. Ziet er perfect uit. Het is geen IWC, dat niet.
Niets ten nadele van de Hamilton, naar het is inderdaad geen IWC. De Valjoux 7750 behoort nou eenmaal tot de beste chronograaf uurwerken die er zijn. Vandaar dat dit uurwerk in vele merken zit, wel uiteraard in diverse afwerkingsniveau’s. Maar om nou deze Hamilton te vergelijken met de IWC Portofino gaat wel wat ver. Buiten de uurwerken op alle punten onvergelijkbaar.
Als je met beste “meest betrouwbare” of “makkelijk te servicen” bedoelt dan ben ik het met je eens.
Verder weinig verfijnd (uni-directional en geluidruchtige opwinding, lage gangreserve, geen column-wheel, geen verticale clutch). Of denk je daar anders over?
Ik denk er zeker anders over. Spreek uit ervaring; IWC geeft 44 uur gangreserve aan, in de praktijk is het 53 uur. Meer dan voldoende. Verder na ruim 10 jaar dagelijks gebruik om de pols; afwijking 0 of +1 / 24 h. De Valjoux 7750 heeft zich al tientallen jaren volkomen bewezen. Leg de Hamilton naast de IWC. Voor mii een duidelijke keus en ik vind de prijs van de IWC Portofino in verhouding wel meevallen hoor.