IWC only (Deel 1)

Ja helemaal mee eens! Zoveel potentie in de historie. Maar ja, des te specialer blijven de originele Ingenieurs dan :wink:

Als je naar IWC kijkt, dan hebben ze, Rolex daar gelaten, een van de beste potentiële line ups van historische modellen. De Pilot, de Portugieser en de Genta Ingenieur. Deze drie lijnen hebben zoveel historische relevantie, daar kunnen maar weinig merken tegenop. En dan heb je nog de minder populaire Portofino, Da Vinci en Aquatimers (toch mooi de link met Jacques Cousteau), waardoor het portfolio divers en compleet is.

Ik ga wel even naar Schaffhausen praten met Christoph over een reissue van de Ingenieur :smile:

3 likes

Hear hear @deuxani !

Ik vind dat ze met de piloten goed bezig zijn.
De Ingenieur next hopelijk!

13 likes

Ja die Big Pilot 43 van jou (helemaal met blue dial) is een topper! Ik heb hem nog nergens in real life gezien (nooit op voorraad), enkel de zwarte.

Hoe bevalt de bracelet? En heb je ook die blauwe rubber strap toevallig?

3 likes

Bracelet subliem. Moet wel met zo’n topzwaar horloge.
De verstelling via drukknop handig.

Ja ik heb nog geen tijd gehad maar moet nog steeds lederen band en clasp bestellen.
Maar de originele vlindersluiting is duur.
Wordt een grap van 700eu voor band+sluiting.
Ik ben nog aan het sparen
En ja dan volgende zomer es rubber.
Blauw of… rood :grin:

4 likes

18 likes

Grail alert bij @TijdLeert :drooling_face::drooling_face::drooling_face::drooling_face:

Schitterend man :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

De Mark XV is voor mij altijd nog de ultieme Pilot (Fliegeruhr). Niet te groot waardoor de datum wat meer dan bij de huidige modellen naar rechts staat. Ook is hij dunner dan de huidige modellen. Ook op Chrono 24 doet hij het qua waardevastheid goed. Wordt ook maar weinig aangeboden.

2 likes

Cool om te horen! Ik was nieuwsgierig naar de nieuwe IWC bracelets, helemaal nu ze ook met die quick release zijn gekomen. Hele goede move dus.

Ja, ik snap je dilemma, de straps en helemaal de deployant zijn prijzig. Een simpele buckle zou ook nog kunnen, maar ik ben zelf ook meer van de deployants. Ik heb er twee en een buckle, dus ik kan het je wel aanraden, ben je helemaal flexibel :smile:

Erg veelzijdig is die hè:

15 likes

De Portugieser weer eens erbij gepakt. Soms denk ik “zal ik hem weg doen” en dan zie ik hem weer… :slight_smile:

26 likes

Ook niet mis voor als het iets formele mag zijn.

19 likes

Nooit wegdoen is een geweldig mooi en tijdloos horloge

1 like

Nu de dagen weer kouder worden zit ie weer goed :slight_smile: helaas niet te verstellen en een extra schakel te groot.

12 likes

Matchen met costuum:)

9 likes

Mooi ding! Een ingenieur in de stijl van de originele big pilot :smiley: Welke ref. is dat?

1 like

De big ingenieur iw500505

23 likes

Mooi hoor :ok_hand:t2:

1 like

Ik wil graag weten hoe een IWC vouwsluiting dicht zit. Zit er echt een soort van mechanisme in, of klikken de delen in elkaar doordat ze net niet passen? Als je snapt wat ik bedoel…

Als je de vouwsluiting voor een leren band op bv de Petit Prince chrono bedoelt, deze:

Deze heeft geen mechanisme met pushers.

3 likes

Die bedoel ik! Valt me een beetje tegen dan voor 450 euro.

Heb je dan wel het gevoel dat ie lang zal meegaan en niet zal slijten/verbuigen?

Ik twijfel of ik het bij de gesp hou, of toch voor de deployant ga.

Het gevoel is goed. Voelt erg solide aan en het openen vergt geen brute kracht. Ik ben er content mee😁

1 like