IWC only (Deel 1)

Gaaf ding!

1 like

Thx

Had nog een mesh bandje liggen. Geborsteld ipv gepolijst zou beter staan maar het idee bevalt mij wel.

17 likes

Prachtig !

Staat hem goed!! Blauwe plaat is heerlijk :drooling_face:

1 like

Thanks, blauwe plaat is inderdaad lekker.

1 like

17 likes

De plaat komt wel heel mooi uit zo!

1 like

IWC blauw blijft :+1:t4:
Mede dankzij de dubbele AR en bolle glaasjes he

Mn ex die ik nog heel vaak mis

22 likes

Dikke yes!! Staat m goed.

1 like

Paris… komt ook in bronze en een groene plaat.
Stunning…

6 likes

Blijf ook mooi die LPP chrono! :ok_hand:

1 like

heb je de Big Pilot nog? hoe zit die om je pols?

1 like

Heel mooi die hoor! Ik heb er vaak aan gedacht om m’n witte dial in te ruilen voor blauw of zwart, puur om de Portugieser 7 Days anders te ervaren. Nooit gedaan helaas en nu denk ik er aan om de witte te verkopen en een blauwe Reverso Tribute te nemen. We shall see :blush:

2 likes

Ja hoor. Ik wacht op de bruine lederen band (heb speciaal niet de blauwe genomen) en de clasp.
Op staal draagt ie perfect.

Donkere plaat draagt kleiner he. Mn witte droeg veel groter.

Een iwc verkopen is vaak n pijnlijke ervaring.
Beter houden en n tribute ernaast :blush:

Ik orienteer me momenteel ook voor n reverso. Tribute single face gaat m niet worden. Te iel.
Duoface of tribute moon. Maar de moon 49,6mm… moet ik eerst es passen. Niks erger dan te grote reverso

8 likes

Wat is je polsmaat? Ik twijfel ook nog voor mijn volgende IWC Pilot 43 lijkt me wel wat alleen een l-l van 53 is misschien wat te groot voor mijn 16-16,5cm pols. En hoe is de gesp? Krijgt deze niet teveel ik de pols?

Brrrr eerst es passen hoor.Want naast de L-L van 53mm valt de stalen band ook niet meteen naar beneden, dus er komt nog wat bij door de endlink. Dit is mede omdat de band afgeklikt kan worden. Bij de lederen band zal je dit niet hebben.
Ok, een Big Pilot mag groot zijn, ik zou t eerst es passen hoor. Ze liggen nu wel overal. Zelfs op stalen band.
Ik heb 17,5-18 en heb zelfs nooit de 46mm BP overwogen.
Maar goed, de ene heeft er geen probleem mee, de andere wel.
Lugs mogen een pols niet passeren vind ik.
Gesp geen probleem mee.

1 like

Mede HF’ers, vraagje om mee te kijken. In mijn zoektocht naar een 3717 Spitfire (IWC Spitfire Chronograph 3717-02) kom ik dit exemplaar tegen. Maar ik vraag mij af of deze gepolijst is (het lijkt oa of de onderste lugs smaller zijn)

afbeelding

En link naar de advertentie:

Wat denken jullie? Gr.Joost

1 like

Als die niet gepolijst is dan is hij ook niet gedragen! Vraag het serienummer op om een indicatie te krijgen van de leeftijd. Ik kan de laatste service bij IWC dan ook opvragen

In mijn ogen niets mis mee maar scherpte van de foto’s op Chrono24 is niet super

1 like