IWC only (Deel 1)

Das vnl door afwezigheid bezel. 1 en al prachtige dial. Al vind ik de 7-days met de datum en 2 subdials net wat spannender.
Maar das nog groter (en duurder)
Ze dragen groot. Zowat alles van IWC.

Of dunne polsjes :joy:

2 likes

Love it

13 likes

Zomaar een drietal foto’s. :innocent:

20 likes

Ik heb gisteren de big pilot 43 gepast met lederen band. Zeer mooi! Alleen blijft die gesp wel wennen om te openen en sluiten doordat ze averechts zit.

Vond je het horloge de vraagprijs waard,?

Ik zal t binnenkort weten.

Of die zat er verkeerd op. Je kunt band toch omdraaien en anders opsteken?

@automaatje geen enkele IWC is zn vraagprijs waard. F*%#%king duur :cold_sweat:

2 likes

26 likes

Allemaal heel subjectief maar 15% korting moet je toch al zeker krijgen
Als je bij AD koopt.

Ja dat dacht ik ook toen ik de IWC boutique binnen liep, maar helaas proberen deze merken mee te liften op de schaarste van sommige merken en kon ik korting op me buik schrijven…

Boutique is niet hetzelfde als een AD. Maar inderdaad ze proberen altijd, maar dat doorprik ik meteen als ze dit aanhalen.
Ik twijfel wel zelf nog tussen de Big Pilot 43, Portugieser chrono of de automatic. De enen al verschillender als de ander…

1 like

Ja de Boutique is zeker anders. Bij een Gassan lukt het je echt nog wel om korting te krijgen op modellen die in de vitrine liggen (die liggen daar niet voor niks :wink:)

Nou, Genta was zeker niet de eerste want zo een band maakte IWC zelf al in 1969/70 dus heeft Genta waarschijnlijk goed bij IWC (af)gekeken… zeker waar het de integratie van band en kast betrof :smiley:

3 likes

Haaa, weer wat nieuws geleerd. Dat is wel cool om te zien dan. Dus die Ingenieur past nog beter in de IWC historie doordat het een afgeleide is van de Da Vinci. Helemaal die 70’s Quartz is heel erg hetzelfde (al weten we niet of die voor of na de Genta Ingenieur is gemaakt)

1 like

Bijna zeker is die Da Vinci van voor de Ingenieur SL, want die kwam pas in 1976, de afgebeelde quartz versie misschien net niet maar de eerdere Da Vinci modellen hadden het Beta 21 quartz electronic uurwerk erin zitten, een soort stem vork principe, dat echter geen groot succes was.

De Ingenieur lijn zelf bestond al eerder met ref 666 en 866 maar niet met zo een uitgesproken design als de latere 1832 SL.

2 likes

19 likes

Mooie band!

1 like

16 likes

Ik persoonlijk vind deze Flieger, de Mark XV, altijd nog de mooiste uit deze lijn.

1 like

Strike the pose! :sunglasses:

20 likes