IWC only (Deel 1)

De 43 mm Pilot Chrono’s worden nu toch al niet meer gemaakt, en zijn gewoon NOS. Zijn vervangen voor de 41 mm met inhouse 69385. De Spitfire is van 39 ook naar 41 mm gegaan, met bijna de zelfde 69380 uurwerk. Zou logisch zijn dat De Spitfire blijft en dat de Pilot Chrono stopt in de toekomst. De Spitfire heeft meer historische waarde. Wat moeten ze met 2 dezelfde Pilots? Maar misschien heb ik het helemaal mis. :sweat_smile:

16 likes

Heel clean is die :slight_smile: Waar ik me vaak op betrap is dat ik horloges koop die ik mooi vind, maar niet zo zeer let op de functie van een horloge… de tijd lezen :see_no_evil: Met de Pilot’s en de Portugiesers merk je altijd meteen hoe ongelooflijk fijn het is dat je zo snel kan zien hoe laat het is, zelfs zonder echt naar je horloge te kijken. Underrated feature :smile:

2 likes

Zeer herkenbaar. Maar na 6 jaar in deze hobby merk ik dat de voorkeur steeds meer uitgaat naar goed afleesbare horloges.

Iets met leeftijd en kwaliteit van de :eyes: misschien? :thinking:

5 likes

Eindelijk wat coverage van de nieuwe modellen :slight_smile:

1 like

Gaaf die brons-groene !

1 like

19 likes

Kiezen is verliezen :slight_smile:

1 like

Wat is zo’n perpetual big pilot toch ongelooflijk bruut zeg!

Hij past bijzonder goed om jouw pols trouwens.

Het nadeel van zo’n horloge is: als je jong bent is hij voor de meeste onbetaalbaar maar goed afleesbaar en als je hem kunt betalen zijn de ogen niet meer optimaal en is het aflezen moeilijk.

5 likes

Mijn dochter van vijf kiest net voor die rede voor de Big Pilot 43 omdat ze daar de cijfertjes van kan lezen :slight_smile:

Slimme meid.

En wat zegt zij: bruine of blauwe strap?

1 like

Welke kleur heb jij genomen of alleen de stalen band? Ik ga sowieso met lederen band nemen, de blauwe dan waarschijnlijk.

1 like

Bruin besteld. Beide mooi. Close call

Blauw zal ik houden voor rubber . of rood

1 like

Heeeeeel cool! Dat is echt de vetste uitvoering van de Big Pilot vind ik. Ook mooi naast de BP43. De meest gecompliceerde naast de minst gecompliceerde BP :slight_smile:

Weer wat limiteds gespot op de IWC-site :-). Deze zijn 43mm. Ik vind ze niet per se heel erg geslaagd.

3 likes

Nog een op 41mm:

3 likes

De blauwe met oranje accenten vind ik wel grappig maar inderdaad geen wow gevoel

Ja de chineesjes met hun dunne polsjes kicken op te grote horloges.