IWC only (Deel 1)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

6 likes

GST 3707 Staal. Inmiddels ook ex. Vond het een prachtige klok, maar ja flipperitus is ongeneeslijk blijkbaar.

5 likes

Die laatste heb al voor je gepost :wink:

Mooie foto, spat de goede afwerking van af.

Welke van de ingenieurs heeft jou voorkeur en waarom?

Mooi keuze uit de IWC collectie. Je hebt (terecht) voorkeur voor leren bandjes en dat geeft extra cachet aan deze mooi klokjes :+1:t2:

1 like

Ok brakste foto ooit maar soit. De Spifire, de UTC & de Aquatimer. Mijn IWC collectie.
Ben eigenlijk meer van de Rolex maar heb toch ook wel een enorm zwak voor IWC. Zou die oude Worldtimer nog wel willen toevoegen.

[URL=http://s782.photobucket.com/user/moreece2000/media/5714e2ad-d551-457e-b1cf-da4fe82389d6_zps76w8hmji.jpg.html]

[/URL]

5 likes

Ben aan het overweg de 3536 te proberen maar door het geringe aanbod weet ik niet wat een ‘normale’ prijs is… Iemand een idee?

Deze heb ik ook gehad. Nieuw gekocht in 2003 en helaas moeten verkopen toen ik mijn baan verloor (2010). Vooral het feit dat ik er slechts 2200 voor gevangen heb ( ook nog eens vlak na een beurt van 750 euro) doet nog steeds pijn. Ik zou hem er nu graag voor terugkopen.

Dat is dan helemaal zuur natuurlijk, moeten verkopen met verlies. Ik zie ze overigens niet veel meer voorbij komen. Soms in de titanium versie. Maar de staal variant sprong en springt ervoor mij bovenuit. In mijn ogen een horloge met een eigen gezicht wat je niet vaak ziet.

1 like

Zuur om een 3536 te moeten verkopen idd.
Niet om vervelend te doen, maar ik zie mijn 3536 (staal ) vrijwel elke dag en geniet er ook elke draagdag van.
Fantastisch horloge. Zal hem nooit verkopen.
Wordt alleen maar zeldzamer en zeldzamer (zeker staal)
Prijs? Ik DENK ergens tussen 3500-4500?
Chrono24 staan ze weleens. Toen ik de mijne liet taxeren zei de juwelier dat hij ook Chrono als referentie nam (en daar vroeg ie nog geld voor ook, het ‘boefje’). Ze worden wel duurder het laatste jaar!

1 like

Vroeger een 3536 gehad maar verkocht. Wil nog wel ooit de titanium variant terugkopen.

Nu deze twee in mijn bezit

17 likes

Heb eenmaal het genoegen van een IWC mogen proeven, maar daarmee is de dorst ook gestild.

Ik had een IWC Flieger Chrono automaat. Prachtig. Had de stalen band in de zomer, en de leren band met vouwsluiting in de winter. Maar. De liefde bekoelde snel na enkele schades. Chrono knoppen die ervan af vielen, zeker 3 of 4 keer ? Op vakantie een keer van een 50 cm nachtkastje afgevallen, en daarmee lagen 3 van de 6 wijzers achter het glas. Ik was echt klaar met de kwaliteit van IWC, in ieder geval van mijn maandagochtend gevalletje.

Daarna kreeg het wantrouwen in het merk nog een extra boost toen ik al die hersenloze voetballers zag lopen met die reusachtige 46 mm modellen. Ben even de naam kwijt.

Het merk verdient VEEL beter, maar ik had helaas gewoon slechte ervaringen en uiteindelijk ook een slecht match. Ik vind bijvoorbeeld die Portugieser chrono’s fenomenaal mooi. Maar die gaan er niet meer komen.

En het was niet stiekem een made in China gevalletje?

Haha, nee hoor, volle pond betaald bij een dikke juwelier in rotjeknor.

De gecompliceerdere uurwerken vertonen veel mankementen. Moet je als liefhebber voor lief nemen. IWC zal vast op de hoogte zijn van deze gebreken, maar ze doen er weinig aan. De eta gebaseerde modellen zijn het betrouwbaarst. Ook het fa jones caliber is heel goed.

En wat als het ETA gebaseerd is en gecompliceerd?

6 likes

Ik denk dan eerder aan de destriero scafusia met als basis een valjoux. Die gecompliceerde modules zijn heel gevoelig. Ook bijvoorbeeld de ppc versies met als basis een eta zijn gevoelig voor kuren.

De Grande Complication is nog altijd ETA/Valjoux gebaseerd. Verschil met de Destriero Scafusia is ook niet heel groot. Bij mijn weten heeft de Destriero nog een rattrapante chrono en en tourbillon en is geen automaat.

Je kan volgens mij niet zomaar zeggen dat de ETA gebaseerde modellen het betrouwbaarst zijn juist omdat IWC jarenlang de ETA/Valjoux basis gebruikte om modules op te zetten. Je kan hooguit zeggen dat de ETA gebaseerde uurwerken zonder modules betrouwbaar zijn.

Ja eigenlijk is dat wat ik bedoel. Zonde eigenlijk van zon mooi merk.